Gå til innhold

Data deler - billigere i USA? - pluss litt tips til justeringer

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om data deler er billigere i USA.

Skal snart over og fikk litt ide om jeg bør få oppjustert PC så den tåler å spille litt mer i årene fremover.

Har en gaming PC fra Netshop 2008 (justert med mer ram og bedre skjermkort) - duger enda.

Lurte f.eks. på om jeg kunne få tak i en billig "overligger" av Intel Core 2 quad prossessor e.l. Min holder 2.4 Ghz.

Husker ikke hva slags socket dette er???

(da jeg kjøpte i 2008 var jeg up to date på hva som hva tålig bra - nå er jeg helt ute og har ikke peil, men lurte på om en kraftigere prosessor hadde vært kjekt å ha??)

((den har spilt greit gjennom siste Assassin Creed, L A Noire, og nå laster den Max Payne 3 - foreløpig uten problem....))

-------

Foruten nevnte prosessor...

har jeg ATI Radeon HD 4770 skjermkort

6 el 8 GB ram minne (ikke DDR3 minne ??)

Hovedkort er Foxconn P35A....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De komponentene virket kjente ja. Takk for at du hjalp meg der.

Tror ikke jeg er så opptatt av den garantien om jeg bare kjøper en prosessor for å speede opp den gamle PC, e.l. Da er jeg mer opptatt av mest mulig for minst mulig...

Men er enig om jeg skulle kjøpe meg et helt nytt byggesett...

Men om jeg skal beholde den jeg har litt til - hvor er det best å sette inn støtet i forhold til spill?

Prosessor, mer minne (ram jeg har 6GB for å være nøyaktig), eller skjermkort?

Evt - gjerne tips om prosessor, ram etc - det er super hjelp.

Lenke til kommentar

Faktisk så er det en relativ dårlig investering å oppgradere cpu på det oppsettet du har.

Ønsker du bedre ytelse i spill så er nok en bedre gpu veien å gå og når du har mulighet for det , bytte ut hovedkort, minne og cpu for noe mer moderne.

Du vil bli litt begrenset av cpu ytelsen, men dette kan du kompensere for ved å overklokke den en smule (om det er mulig).

Lenke til kommentar

OK - skjønner.

Tenkte om jeg fant en CPU som var større til en billg penge så var det greit nok om det kjøpte meg noe tid i forhold til at hele PC må skiftes ut.

Den kan overklokkes, det er jeg sikker på, men det er dessverre over min vitenskap. Tror egentlig har jeg et program e.l. hvor jeg kan gå inn og stille ytelsen opp, men føler ikke helt det funker. Så jeg gjør nok noe galt.

skal ta et ebay søk på socket 775.

Takk for gode tips.

Lenke til kommentar

Det er et sånn program Fox One technology.

Der vises volt, temperatur, vifte osv...

Den kan jeg gå inn på CPU og justere manuelt overklokking.

Hvor mye mhz kan skal jeg forsøke?

Og må noe annet justeres da?

Kan justere på CPU, Freq, Volt og FAn.

Lenke til kommentar

Du får nesten ta det i overklokkingsdelen av forumet.

Om hovedkortet ditt er lite egnet til å overklokke så er det lite vits i å gjøre det, bare husk å gi ut navn på komponentene i den nye tråden du oppretter så blir det lettere å hjelpe deg.

Når det gjelder skjermkort vil jeg tro et Nvidia 660 vil være en fin investering for deg, eller eventuelt et Amd Radeon 7950.

Lenke til kommentar

Takk for tips.

Jeg skal sjekke ut de to skjermkortene - hva de koster osv...

Har allerede byttet skjermkort en gang så det skal jeg klare igjen.

Er kanskje litt frekk nå, men siden du tipset om disse to forstår jeg det slik at de passer mitt HK om det er slik at det finnes forskjellig socket til skjermkort også. (beklager min uvitenhet).

Lenke til kommentar

Det er et PCIe hovedkort med x16 så det burde støtte disse skjermkortene ja.

Det du bør være obs på er dog om det kan bli trangt i kabinettet så her må du måle opp (eller sjekke opp i forhold til modellen) hvor stor klarering du har i tilfelle du kjøper et skjermkort som er for langt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...