Cato84 Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Har Fiber fra Loqal, som jeg synes er litt for dårlig trådløs signal på. Får ikke streamet video uten problemer ned til ps3/xbox360 i kjeller uten at det begynner å hakke. Hadde ingen problemer med dette før jeg gikk over til loqal(2011). Spørsmålet mitt er, vil jeg få en mye bedre brukeropplevelse hvis jeg får bridget Loqal ruteren og koble inn en Asus RT-N66 eller en annen router med litt futt i? Tips til annen router? Ting som er koblet opp er 2bærbare, 2 smartphones, apple tv, ps3,xbox360, nettbrett og ymse ting som kommer innom på besøk. Takker for svar Lenke til kommentar
alfal Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Asus og Buffalo er alltid gode valg og kjører du dd-wrt på de kan du låse opp antenneforsterkeren på de. Min favoritt: http://www.ebay.co.uk/itm/Buffalo-450Mbps-High-Gain-Power-3x3-5-dBi-WZR-HP-G450H-Wireless-N-Gigabit-Router-/150731832334?pt=COMP_EN_Routers&hash=item2318513c0e Lenke til kommentar
Cato84 Skrevet 22. august 2012 Forfatter Del Skrevet 22. august 2012 Så d skal ikke by på store problemer å sette opp egen ruter? så lenge jeg får loqal til å bridge? gikk inn på ruteren igår å så at man kan leke seg med wireless bridge på ruteren, er dette den samme "bridgingen" som d snakkes om? tviler, men må spørre! Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Nei, det er det ikke. Det er selve ruteren som skal settes i brigde mode. En slik ruter som du trolig har i dag består egentlig av tre separate deler, en ruter/gateway, et trådløst aksesspunkt og en switch (4 porter). I og med at det er fiber, har du neppe modem. Hva du trenger å gjøre er å koble ut selve ruterfunksjonaliteten i boksen (brigde er egentlig å slippe gjennom direkte), da forsvinner trolig også også switch og det trådløse aksesspunktet. Dessverre er det slik på mange slike kombibokser at man ikke kan slå av "ruterfunksjonalitete", men man kan koble seg rundt den ved å bruke bare switchen. I og med at det er det trådløse du sliter med så har du flere valg. - Du kan kjøpe et nytt trådløst aksesspunkt og slå av den trådløse radioen på ruteren. - Du kan kjøpe en bedre trådløs ruter. I tillegg til Asus (og Buffalo, som er litt vanskeligere å få tak i i Norge) så har Netgear en del svært gode modeller. Du trenger ikke å brigde den ruteren du har i dag, du kan også bruke en eventuell ny trådløsruter uten ruterfunksjonalitet. Jeg gjør det selv. Ofte kan det være enklere. Om du får fiber over normal nettverkskontakt med dynamisk IP, så skal du faktisk kunne erstatte boksen du har i dag fullstendig. Men gi oss navnet på den du har i dag, så er det lettere å finne fram relevant informasjon. Lenke til kommentar
Cato84 Skrevet 22. august 2012 Forfatter Del Skrevet 22. august 2012 Er en inteno fibersentral. så egentlig d jeg trenger å gjøre er å koble til asusen å skru av trådløsen på intenon så skal d fungere? Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 (endret) Du må også slå av DHCP på Asusen og muligens koble kabel fra fibersentralen i Lan1 i stedet for Wan. Dette variere fra ruter til ruter. Men det var også noen tips i denne tråden, http://www.diskusjon...owtopic=1257124, som bør hjelpe deg. Blant annet kan du vist få stilt Inteno Fibersentral i brigde ved å ringe til Loqal. Endret 22. august 2012 av Bolson Lenke til kommentar
Cato84 Skrevet 22. august 2012 Forfatter Del Skrevet 22. august 2012 De har nå bridget lan4 fikk jeg beskjed om, så no må d vel prøves! Lenke til kommentar
Cato84 Skrevet 29. august 2012 Forfatter Del Skrevet 29. august 2012 Da har jeg fått testet, men nei, fungerte ikke. Fikk kontakt med internett først(ifølge asus sin installasjon), men var fortsatt ikke noe VG å lese:P Testet litt mer og nå får jeg ikke engang kontakt med internett ifølge asus. Har koblet til routeren i Lan4 som skal være bridget. Er det noen som har noen tips til meg hvordan jeg skal få d til å fungere? Takker for svar Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Koble en PC i det uttaket på sentralen og sjekk om du får nett. Deretter skal det bare være å koble til routerens internettport og evt sette den opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå