Christiane1995 Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Hei :-) jeg og en venninne skal til Tyrkia (marmaris) i 3 uker neste sommer.. Det ble 20 000 tilsammen med hotell og fly.. Ganske billig for tre uker :-) Men så er spørsmålet.. Hvor mye penger trenger vi å ta med? det har vært snakk om alt fra 10 000- 25 000.. Vi er 17 år og har aldri vært på ferie alene før så det er litt vanskelig å si, i og med at vi aldri hat måtte tenke på dette før.. Mamma sier vi trenger rundt 15 000.. Hva tror dere? Takk for all hjelp :-) Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 `Det kommer vel litt an på hva dere har kjøpt. Skal dere spise lunch+middag+kvelds i tre uker koster det litt. Da kan dere velge resturanter eller mcdonalds. Skal dere delta på utflukter, shoppe, leie mopeder osv så koster det sitt. Tre uker på fylla med gratis drikke til alle i baren blir dyrt, mens om dere tar det litt rolig med vin og øl på terrassen blir det billigere. 15000,- vil si 5000,- i uka dvs 700,- pr dag. Ikke noe problem å klare seg på det, men heller ikke noe problem å svi av de tidobbelte :-) http://feriepenger.com/293/priser-i-tyrkia-hva-koster-l-brus-middag/ http://www.vg.no/reise/reisepanelet/?action=vis&id=714&start=0&max=10 Her ser du prisnivået. Dere kan jo kjøpe billig på supermarkedet ting som "holder seg" på hotellrommet, og så ta en middag ute hver kveld. Skal dere spise på resturant så er det vel rundt 150,- for en ok middag. Jeg vil tippe 60-70 for en enkel lunsj og kvelds. Dvs det går fort ca. 300,- pr dag i mat utenom frokost (på hotellet?). Så går det vel litt å drikke hele dagen, leie av strandstoler og slikt, utflukter osv, taxi er ofte enklere enn buss når man ikke er kjent, og så skal man kanskje ha litt solkrem etc. Det er som sagt litt opp til hva dere selv gjør ut av det. Lenke til kommentar
Christiane1995 Skrevet 22. august 2012 Forfatter Del Skrevet 22. august 2012 Okei, tusen takk :-) Vi skal nok spise forkost, lunch og middag ute :-) Og stranden er gratis å ligge på.. Så går det nok også en del penger på barstreeten også.. Og vi liker oss på stranden om dagen, så vil ikke være med på noen utflukter heller! Får nesten bare se hva vi gjør, men takk for hjelpen:) Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Jeg ville ikke regnet med null kroner til utflukter. Man man bli lei av å legge på stranden på dagen, gå ut på kvelden og så gjenta det igjen neste dag. Når dere skal være der i tre dager ville jeg budsjettert med minst 5 utflukter, så dere har de pengene i bakhånd. Noen dager kan det kanskje være aktuelt å ta bussen til en naboby og rusle rundt i gatene, mens andre ganger kan det friste mer med et akvariumsbesøk eller noe. Poenget mitt er at det er rimelig idiotisk å ikke budsjetter noen utflukter, for dere kommer nok til å bli lei av det samme dag inn og ut. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Du kan ihvertfall trøste deg med at det meste er generelt veldig billig der nede. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå