Footy Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Heisann! Bor i en gammel 4-mannsbolig der det er fukt i hjørnet nede i boden min. Årsaken til fukten er etter all sannsynlighet stanset, og jeg har i 7 dager nå hatt en 3kw byggtørker stående å blåse på veggen og en vifte plassert i vinduet som trekker luften ut. Spørsmålet mitt er hvor lenge jeg må ha byggtørkeren stående før jeg kan begynne med overflatebehandling av veggen. har lagt med en liten skisse av rommet så dere skal få en følelse av omfang og størrelse.. takk for hjelp! Lenke til kommentar
Secretalias Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Spørs vel hvor langt inn i veggen det er trekt inn fukt, hva slags materiale veggen er av (betong?), hvor lang tid det har stått vått, etc. Det finnes metoder man kan beregne slikt etter basert på Norsk Standard e.l., men beregninger skal uansett ikke overkjøre målinger. Det beste du kan gjøre er nok å få inn en fagman som kan ta noen fuktprøver og deretter anbefale hvor lenge du bør tørke før du gjør noe med det. Hva du har tenkt å bruke rommet til, hva slags overflatebehandling du ser for deg, og at du er HELT sikker på at årsaken til fukten er stanset, er også ting som spiller inn på en fagmans anbefalinger vil jeg tro. Da jeg for en del år siden i en nykjøpt leilighet skulle pusse opp badet endte det opp med 3-4 uker tørketid etter allt av våtromslaminat etc var revet, før jeg kunne begynne med oppussingen. Mine foreldre som hadde en lekk i en varmtvannsbereder som ikke ble oppdaget før etter en god stund endte opp med å måtte rive opp golv i sidesliggende rom, og tørke i ca 3 mnd før det ble bra igjen. Protip: hyr inn en fagmann, slik at du kan få skikkelige protips. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå