Eriksendrul Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Hei jeg vet ingen ting om det jeg nå skal skrive . Jeg jobber 6 timers vakter og får 128 kr timen , Vi skriver opp 6,25 timer per vakt siden vi må åpne eller stenge stasjonen . Dvs at jeg tjener 800 kr på en vakt akkurat Vi har ingen tilleg uansett, Ikke kveldstilegg,Overtid,Helgtilleg Det nærmeste vi kommer tilleg er en bonus på 300 kr hvis vi gjør litt ekstra , Men det skal også være sagt at om vi gjør masse ekstra arbeid, tar på oss ekstra vakter og stiller opp på kort varsel får vi bonus , Men glemmer vi og for eks tørke pølsedisken for smuler og sjefen ser det neste morgen trekker hun halve bonusen selvom vi har gjort mye ekstra. Vi har ingen bestemt pause, Og vi har ingen tid til og spise eller gå på do siden vi jobber alene , ( Vi kan jo gå på do om det ikke er noen kunder der selvfølgelig ) men vi kan absolutt ikke forlate butikken og gå på do om vi skulle trenge det siden det kan hende at det er jevnt kjør hele tiden og da får vi ikke tid til noe annet dvs ikke noe ekstra ( som vi kan få bonus av ) Det er en deltidsjobb og jeg er over 18 , Sjefen har altså sagt dette : Hvis dere skulle få tilegg osv så hadde den vanlige timeslønna blitt lavere Er det lønningssystemet sjefen vår driver med riktig ovenfor oss ? eller har vi krav på noe mer ? som sagt kan jeg ingenting om dette med jobb,tilleg osv Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Dette burde du ha fått ordnet og ført inn i arbeidsavtalen når du ble ansatt, for da har sjefen en protokoll som må følges. Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 21. august 2012 Forfatter Del Skrevet 21. august 2012 Har ikke skrivi under på noen arbeidsavtale enda =) Men er dette riktig ? kan jeg kreve noe mer ? Lenke til kommentar
Simonhauan Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 http://www.itromso.no/nyheter/article530512.ece Jobba der selv en mnd. i fjor, ingen tariffavtale der i gården, 120 kr. timen uansett som det var kveld, lørdag eller søndag, slutta der til fordel for et bedre jobbtilbud. De ansatte organiserte seg i skjul og tok en prat med Handel&Kontor for å få bedriften over på tarifflønn. Virker ikke her som bedriften din kjører noen form for tarifflønn. Hvis jeg ikke tar feil så skal du ifølge Butikksjef.com (lønnsatser for HK pr. 01.04.2012) ha ca. 138 kr/timen, minst, hvis arbeidsplassen din er en butikk eller lignende, og kjører tariff. Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 21. august 2012 Forfatter Del Skrevet 21. august 2012 (endret) http://www.itromso.n...ticle530512.ece Jobba der selv en mnd. i fjor, ingen tariffavtale der i gården, 120 kr. timen uansett som det var kveld, lørdag eller søndag, slutta der til fordel for et bedre jobbtilbud. De ansatte organiserte seg i skjul og tok en prat med Handel&Kontor for å få bedriften over på tarifflønn. Virker ikke her som bedriften din kjører noen form for tarifflønn. Hvis jeg ikke tar feil så skal du ifølge Butikksjef.com (lønnsatser for HK pr. 01.04.2012) ha ca. 138 kr/timen, minst, hvis arbeidsplassen din er en butikk eller lignende, og kjører tariff. Det er en Best bensinstasjon om det sier deg noe =P Daglivarer , Kiosk, enkel servering osv Endret 21. august 2012 av Eriksendrul Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Lønn er noe arbeidsgiver og arbeidstaker avtaler seg i mellom. Du har ikke krav på annet enn det arbeidsgiver føler for å gi deg, men du kan til gjengjeld velge å ikke ta jobben. Så denne lønnsordningen kan fint være lovlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå