Gå til innhold

Problem med panasonic hjemmekinosystem

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg kjøpte nylig Panasonic SC-BTT490 Hjemmekino http://www.komplett....ku=749590#extra

og jeg har en panasonic Panasonic TX-L42ET5Y led tv.

Den ene HDMI utgangen på tven er merked som en ARC (audio return channel). Jeg linket blu-ray spilleren til tven gjennom en 1,4 HDMI kabel fra ARC HDMI utgangen på tven til HDMI inngangen på spilleren merket med ARC.

Alle høytalerene fungerer når jeg kjører "høytaler testen", men de fungerer ikke når jeg spiller av film. Når jeg satt inn en DVD film i spilleren kommer det kun lyd fra tven og ikke noen ting fra høytalerene. Volum skal være ok, finner rett og slett ikke ut hvorfor det ikke fungerer.

Noen som har peiling? Hadde satt utrolig stor pris på svar.

Endret av Christeven
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Kan være alt fra innstillinger til oppkoblinger til alt mulig. Har du separat dekoder, kan du koble den til hjemmekinoen isteden for til TVen. Videre kan du koble RCA kabler (Rød hvit plugg) fra TV til hjemmekinoen. Ville nok kun kjørt bildet til TV en, og sendt lyden ut fra hjemmekinoen uten å la det gå frem og tilbake. Mulig du må velge i menyene om lyden skal gå ut på hdmi...?

Lenke til kommentar

Hei, takk for svar. Det viste seg at det var slik at lyden kun gikk en vei gjennom HDMI kabelen, jeg mått inn i instillingene å justere slik at den gikk begge veier. Så takk for gode tips! :)

Slik det er nå er det kun en HDMI (ARC) kabel som kobler TV med blu-ray spilleren, det er også i denne spilleren høytalerene er koblet inn i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...