Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Enda en ungdomstråd :-)

Anbefalte innlegg

Jaja, da ble det enda en tråd fra meg. Skal sies det er vanskelig å skjønne alt egentlig når man er i puberteten, og har masse hormoner i seg.

Anyways, hvordan skal jeg tolke noen tegn? Er noen søtiser som jeg har hatt en del kontakt med før sommerferien, eller ikke akkurat kontakt, mer på en måte flørting eller noe sånt hvis man vil kalle det det. Men så er det problemet at jeg har ganske lav selvtillit, og tør nesten ikke å snakke med jenter sånn generelt sett. Så hver gang jeg har snakket med de, og det begynte å bli litt kleint eller stille bare gikk jeg og sa jeg skulle på do eller noe sånt. For å si det sånt, de er litt ertete. Jeg chatter med begge, men det blir alltid sånn vanlig "Skjeraaa?" samtale, ikke noe mer enn det. Jeg er interessert i den ene egentlig, som jeg synes er søtest. Hun har sagt siden skolen har startet igjen at jeg hadde fine klær på meg, fine hår på beina (lol) eller fine sko, så det er vel en positiv start. En stund siden ringte hun meg også 2 ganger på Skype, men har aldri snakket med henne der. Var ikke her når hun ringte, noe jeg var litt glad for å ettertid da jeg ikke hadde noe å snakke om uansett, og jeg er litt pinglete når det gjelder sånt. Nå skal det også sies at dette er jenter som er ganske hypere, og erter meg litt og sånt. Enten de hopper på meg eller slår meg på rompa, eller sparker meg i beinet og smiler.

Nå er dette ikke akkurat en desperet tråd, men hvordan skal jeg klare å manne meg litt opp og snakke med de? Jeg er litt "gamer" type, så med kompiser snakker jeg jo om spill, fest og pupper, og dette er ikke akkurat noe jeg kan snakke om med jenter så vidt jeg vet. Jeg går forresten i 10 klasse, og det er egentlig ikke før i 9 klasse at jeg "forandret" meg og begynte å bruke voks i håret, skiftet klær flere ganger i uka og "oppdaget" at det fantes jenter. Jeg har aldri hatt noen venninner egentlig, og er også litt av den ensomme typen. Ikke på måten at jeg ikke har venner, men jeg koser meg mer når jeg er alene, for jeg liker ikke stresset av å ha folk her eller å være hos andre folk. Ser også helt grei ut, er høy, har skjegg og det maskuline trekk. Ifølge søsteren min og venninne hennes er jeg "kjekk", og hun har sagt at når jeg er i byen med henne merker hun at jenter ser på meg, noe jeg også har merket noe i det siste. Hun er 25 forresten.

Ble litt mye her, men tar gjerne imot tips for å generelt sett manne meg opp til å snakke mer med jenter, nå som jeg har oppdaget de. *tommel opp* :-) Anonym poster: 6ce0fcc0a46cea8415a634110a78ee96

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke tenk på hva du skal si, ikke tenk på hva du skal snakke om. Når det kommer til sjekking / flørting er det verste du kan gjøre å tenke. Prøv å les noen bøker, følg med på nyheter osv osv. Da vil du naturlig ha ting å snakke om uten at du selv tenker over at dette kan jeg snakke om. Det er også helt tydelige tegn de gir deg: De er interessert.

Lenke til kommentar

Tja, den ene som jeg er interessert i virker veldig interessert egentlig. Hun er heller ikke den typen som er skikkelig fjortiss som alle andre på hennes alder, og legger ut masse greier på fjesebok og sånt. Hun er også litt leken og det er det som forvirrer meg litt. I fjor for eksempel skviste hun meg i armen for å erte meg og ler liksom, og hun er liksom nærmest en sånn hyper type.

Anyways, på skolen er det litt irriterende for klassen vår blir alltid sluppet ut senere i friminuttet, etter skolen og sånt, mens klassen hennes tidligere, dårlig timing altså. Vi er fra samme bygd, og har gått på samme barneskole før, så jeg vet det meste om henne, så det er ikke noe å snakke om som sport, hvor bor du, hva er hobbyene dine og sånt.

Har funnet på noen ting å si, og siden jeg har skadet hånden min igår kan jeg si at det er vondt, og spørre om de kan blåse på en barnslig måte, og så si det er litt synd det er høyrehånden, "if you know what I mean" greier. De er sånne typer som ler om sånt.

Men nå er det ikke bare henne/de som det gjelder, det er plenty jenter jeg synes er søte og sånt, men tør bare ikke snakke med de fleste, og har ikke hatt stort av venninner. Det skal nok mye til før jeg får spurt hun ene om nummeret hennes liksom. Anonym poster: 6ce0fcc0a46cea8415a634110a78ee96

Lenke til kommentar

Ingen som har/hadde at de nesten ikke tørte å snakke med jenter, og kan hjelpe meg? Jeg er aktiv på fjeseboka, men har selv nesten ikke noe bilder og sånt der, men tør ikke en gang å like bilder eller statuser fra jenter, la være kommentere eller gi en kompliment... Anonym poster: 6ce0fcc0a46cea8415a634110a78ee96

Lenke til kommentar

Ingen som har/hadde at de nesten ikke tørte å snakke med jenter, og kan hjelpe meg? Jeg er aktiv på fjeseboka, men har selv nesten ikke noe bilder og sånt der, men tør ikke en gang å like bilder eller statuser fra jenter, la være kommentere eller gi en kompliment... Anonym poster: 6ce0fcc0a46cea8415a634110a78ee96

Bit i det sure eplet å gjør det. Du kommer ingen vei ved å ikke gjøre det!

Lenke til kommentar

Jo, men det er nesten som jeg er redde for dem, og redd for å gjøre sånt.

Uansett, vi hadde fri på fredag, og på torsdag så ringte en av de jentene meg (Hun jeg liker minst, og hun har spurt om nummeret mitt en stund siden) og spurte om jeg skulle noe på fredag, og om jeg ville bli med til Oslo sammen med hun jeg liker og en random fyr jeg ikke kjenner. Spurte når og hvordan og sånt men det visste de ikke, og de skulle ringe senere. Fikk melding neste dag at de ikke fant noen som kunne kjøre eller hvordan ettersom vi bor halvannen time unna.

Ringte også med de på Skype i 2 minutter før de måtte stikke igår, og hun jeg liker best avsluttet samtalen med å "kysse" i lufta og smile og si noe som <hade snuppami>, hva enn det skal bety.

Jeg har liksom lyst å spørre dem å finne på noe annet ellernoesånt, men tørr liksom ikke sende melding eller noe, eller chat. Hadde liksom skrevet melding hvor jeg skulle spørre om ingen kunne kjøre en annen dag, eller bare finne på noe annet hvis de har lyst, men har liksom ikke turt å trykke på send knappen... :/ Anonym poster: 6ce0fcc0a46cea8415a634110a78ee96

Lenke til kommentar

Så lenge du ikke er i friendzone, så er det da bare å kjøre på. Værste du kan få er et nei. Ikke smisk deg innpå ved å like statuser, og å kommentere på facebook.

Tja, hele greia starta faktisk med at jeg tullet med hun jeg liker nå noen måneder siden, og så begynte vi å tulle og kalte hverandre for bestevenn hele tiden, har sluttet med det nå da. Er ikke mye kjælenavn nå, men ting som "hei søten min" eller bare "hei" og et smil på morgenen, fra henne.

Det som også skal eller kan nevnes er at hvis jeg står i en gruppe med venner hilser hun ikke på meg eller noe sånt, og jeg gjør egentlig heller ikke det hvis hun står i en stor gruppe med venner, men hvis vi da ser på hverandre smiler på litt "naughty" hvis du skjønner. Altså det smilet du ser på sexskener i en film når dama sier noe alla "You're a naughty ..." og da bare smiler jeg tilbake. Før sommerferien tok hun foresten også tak i armen min en gang og bare gikk med meg og lo, og så spurte en fyr fra klassen om vi var kjærester, og hun bare smilte og tulla med å si "Ja vi er kjærester" og lo litt. Anonym poster: 6ce0fcc0a46cea8415a634110a78ee96

Lenke til kommentar

Hva skal jeg gjøre? Er ikke akkurat flørtekonge som du kanskje har skjønt... :p Har nummeret til hun jeg liker minst, og har hun jeg liker mest på Skype. De har klasserom ved siden av oss, men de har avspassering i 2 dager denne uka tror jeg, alle trinn unntatt tiende. De er jo litt sånn tullete og har litt grov humor, med tanke på at de sparker til meg, slår meg på baken, eller putter dopapir i kløften til den andre etter de kastet det på meg. Anonym poster: 6ce0fcc0a46cea8415a634110a78ee96

Lenke til kommentar

Var i den samme situasjonen som deg når jeg gikk på ungdomsskolen. Var en ekstremt sjenert person men hadde fortsatt ei utrolig søt jente som dultret etter meg og virket som å være interissert i meg. Hva gjorde jeg med dette? Var stille, unngikk å lage kontakt og var rett og slett redd. Hva var resultatet av dette? Ingenting, det som er problemet. Siden jeg ikke tokk noe som helst initiativ, så skjedde det ingenting. Vi mistet kontakt.

Go for it sier bare jeg :)

Endret av XFXforce
Lenke til kommentar

Ikke for å kapre tråden, men, jeg ble bedt ut på kino av en jente i klassen i går. Føler meg ikke noe tiltrekt henne, og har ikke lyst på noe mer enn et venne-forhold.. What to do? :S skal jo tross alt gå i klasse med henne i 3 år til.. Anonym poster: 24a3c0ea6a124de90ab52e56d434ab50

Dra på kino da vel,er det en bra film så hvorfor ikke?

Man trenger ikke like en jente selv om man drar på kino,er god trening for en kar å ha jentevenner også.

Om hun innbiller seg at du er interessert siden du blir med er hennes problem,finnes en drøss med jenter som blir med på mye uten at de liker en fyr.

*Regner med at hun betaler siden hun inviterte deg ut... :tease:

Lenke til kommentar

Ikke for å kapre tråden, men, jeg ble bedt ut på kino av en jente i klassen i går. Føler meg ikke noe tiltrekt henne, og har ikke lyst på noe mer enn et venne-forhold.. What to do? :S skal jo tross alt gå i klasse med henne i 3 år til.. Anonym poster: 24a3c0ea6a124de90ab52e56d434ab50

Dra på kino da vel,er det en bra film så hvorfor ikke?

Man trenger ikke like en jente selv om man drar på kino,er god trening for en kar å ha jentevenner også.

Om hun innbiller seg at du er interessert siden du blir med er hennes problem,finnes en drøss med jenter som blir med på mye uten at de liker en fyr.

*Regner med at hun betaler siden hun inviterte deg ut... :tease:

jaa, må vel nesten si ja.. hadde jeg selv spurt ut noen, og fått et nei tilbake, ville jeg jo blitt ganske knust.. takk for svar! :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

TS her

Skjedd en del ting i det siste, men en ting som jeg kan bruke litt hjelp til å tolke. Ble ringt av de og de spurte om jeg hadde noe planer om kvelden, eller imorgen (idag), og svarte jeg at jeg ikke hadde det og sånt, og så ble det litt tull da jeg ikke hørte dem, så da begynte de å tulle og så la vi på.

Men anyways, vi sendte litt meldinger fram og tilbake og for første gang så vidt jeg husker spurte jeg en jente om å finne på noe (Hun) og fikk som svar "kanskjeeeee det". Spurte så hva det skulle bety så sendte hun "kanskje". (Hver setning selvfølgelig med et hjerte)

Men hvordan tolker jeg det? Hvorfor kan de ikke bare si ja eller nei? "utfordrer" de meg til å spørre dem om å gjøre noe, og hinter meg til det? Eller spørre om nøyaktig noe, som å dra til byen? :/ Anonym poster: 6ce0fcc0a46cea8415a634110a78ee96

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...