Arodem Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 (endret) Det norske spillselskapet gjør drastiske grep for å kutte kostnader. Les hele saken Endret 21. august 2012 av Arodem Lenke til kommentar
Kharan Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Var ikke noen stor overraskelse. De har sagt at de vil fortsette med nytt innhold til Secret World en gang per måned - håper at de ikke endrer på den planen. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Er det ikke temmelig typisk med nedskalering etter en stor lansering uansett om den er populær? Lenke til kommentar
chokke Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Passer jo bra at Øystein fra Funcom skal ha nettmøte om hvordan en kan bli spillutvikler og komme i kontakt med større bedrifter 6 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Ja, det er klart? Det kan jo bli startet mange mindre spillstudioer de neste månedene av "overflødig" kapasitet fra Funcom. Indiemarkedet er større enn noensinne. Lenke til kommentar
Brawler Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Utrolig synd. Det blir mindre budsjetter for Funcom å rutte med nå. Jeg kan gi opp håpet om Anarchy Online 2. :/ Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Tja, sånn går det vel når man har klart å drite seg skikkelig ut en gang, ref. AOC. Kundene blir ekstremt mistenksomme etter slike erfaringer. 1 Lenke til kommentar
Amaru Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Hva med å droppe jakten på MMO spill å heller lansere noen skikkelige gode SP spill? 9 Lenke til kommentar
weebl Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 De prøver å prøver hos funcom, Hverken Age of conan eller the secret world har klart å gjøre det så bra som de håpte (les: hypet de opp) Det er mange dyktige folk hos funcom og det gjenom hele spekteret fra storywritere til programmerere og grafikkartister, jeg tror nok også at singleplayer spill som ikke minst er billigere i drift enn MMORPG har hatt bedre muligheter for å holde pengeflyten gående 3 Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Jeg er redd for at dette resultatet vil skape et signal til andre utviklere om at historiefortelling i spill ikke er å satse stort på.. Hele verdenen, historien, stemningen, questing og reserachen som ble lagt inn i dette spillet er noe jeg aldri har sett tidligere i et mmo spill. Dette er faktisk et av de få mmo spillene hvor singleplayer questing ofte er gøyere enn å spille med andre fordi du mye lettere da kan absorbere all historien rundt deg, snakke med karakterene du møter, lese lore og løse puzzles etter ditt tempo. Det er veldig kjedelig synes jeg at simple historieløse spill gjør det så bra på markedet om dagen, mens de gode gjør det dårlig. Jeg savner tiden hvor det ble lagt vekt på historiefortelling som da ga oss spill som Baldurs Gate, Planescape, Warcraft, Kotor, FF7, Morrowind, Chrono Trigger, Bloodlines (for å nevne noen få eksempler) og alle de gode gamle eventyrspillene fra 90-tallet. I dag blir det lagt mer vekt på enkel arcade og repetivt actionunderholdning med spill som Call of Duty, Dota og LoL. Jeg har ikke noe i mot slike type spill, men jeg ønsker mye heller en ny gullalder av spill som lar meg bli sugd inn takke være historien, karakterene og verdenen. Dette skjer bare sjeldnere og sjeldnere. 2 Lenke til kommentar
Avean Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Syns ikke dem dret seg ut med Age of Conan, det er faktisk jævlig bra produksjon bak det. Fra artwork, musikk, animasjoner og alt med det spillet var faktisk ganske så bra laget. Problemet var bare slåssesystemet som ikke fenget folk + PvP. Verre med Secret World, der er produksjonen helt langt borti skogen. Første gangen jeg testet det så jeg hvor ille det var, likevel var det mange som bare roste det opp i skyene. Fattet ingenting. Tenkte det var bare jeg med feil smak men tydeligvis ikke. 1 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 AoC var minst like ille på 1.0. Lenke til kommentar
egen9 Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 hmm, hadde jeg ikke mått betalt månedspriss hadde jeg kjøpt The Secret World, prøvde hos en venn og det er et fantatisk spill. 2 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 AOC floppet fullstendig hos mmorpg massen fordi de bomma fullstendig på fundamentale spillmekanismer. Solo så funka det på en måte greit nok men har du prøvd en dungeon i AOC så er det åpenbart at det er lagd av lobotomerte kaniner. Jævla synd synes jeg da jeg virkelig ga det en sjanse.(Har 2 level 80 der) Men det faller så igjennom at det er flaut. Lenke til kommentar
BonBattery Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 akkurat som AoC, Dei er flinke på story,kreative med ider . Men når dei støtt lager Mmo spill som følest aldri forlater beta, så burde dei no snart lære hvor dei burde satse, singel player 1 Lenke til kommentar
Brawler Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 TSW fenget ikke. Jeg følte ikke at "the secret societies" var særlig "secret" i det hele tatt slik som det ble først omtalt. Skyggespillet eksisterer ikke. Her sprader man rundt i uniform med rifle på ryggen midt i Londons gater. Mystikken rundt det hele ble bare blåst bort med det samme. Oppdragene er nær identiske for de tre sidene osv. Musikken og lydeffekter i spillet mangler identitet og høres nesten ut som et billig keyboard bestillingsverk i forhold til AoC. Anarchy Online hadde også veldig spesiell og lettgjenkjennelig musikk. TSW prøver for hardt å være mye for alle typer spillere, men ender opp med å bli glemt fordi ingen finner nok av det de trodde TSW ville komme til å bli. Det blir for utvasket og man ender bare opp med fetch/kill oppdrag nok en gang. Funcom laget MMOer fordi det er utrolig mye penger å tjene om man gjør et slikt spill rett. Det behøver ikke komme som en bombe. 2 Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Ingen som er overasket over dette....at dem skal ha et nettmøte ang jobbing i bransjen blir bare tragi komisk. Dem kan kanskje starte da med å fortelle hva en ikke skal gjøre...det er bare det at dem har ingen anelse hva det er...noe dem har vist nå igjen. 2 Lenke til kommentar
BakaBerg Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Jeg er redd for at dette resultatet vil skape et signal til andre utviklere om at historiefortelling i spill ikke er å satse stort på.. Enig med du. Men tror funcom burde satse på nye Singleplayer IPer eller fortsette SP med den lengste reisen 1 Lenke til kommentar
Brawler Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Ja, bruk anledningen til å spørre Funcom hva de ville ha gjort annerledes dersom de fikk sjansen, og lær av Funcom sine feil. Funcom vil mest sannsynligvis ikke komme i sterk nok økonomisk posisjon til å kunne utvikle et nytt storspill. Fra nå av tipper jeg det blir små og sikre prosjekt. Kanskje til mobil eller nettleser? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå