Averagepilot Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Som tittelen sier så skal jeg bestille meg en Macbook Pro 15.4 Retina display 2.6GHz i7 og 256 Gb flash-lagring. Spørsmålet mitt er da, hvor mye ram burde jeg bestille med i og med at jeg ikke kan endre på dette senere, 8Gb eller 16Gb ram? Lenke til kommentar
Pixma Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Veldig avhengig av hva du skal bruke den til, men i og med at du så å si ellers har valgt toppkonfigurasjonen (med unntak av SSD), foreslår jeg 16 GB. Apple har stive priser, men som du selv er inne på: Oppgradering senere er vanskelig. Lenke til kommentar
Averagepilot Skrevet 21. august 2012 Forfatter Del Skrevet 21. august 2012 Skal i utgangspunktet bare bruke den til litt spilling, skole, musikk, film og bittelitt film og bilderedigering. Akkurat nå ligger den på ca 16 500 sån som den er konfigurert nå så tenkte ikke at jeg skulle bruke så mye som 18 000, hvis jeg oppgrader ram'en. Men hvis det virkelig er verdt oppgraderingen så må jeg jo vurdere det, hva tror dere? Lenke til kommentar
Pixma Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Det er vel lite man trenger mer enn 8 GB RAM til. Filmredigering krever imidlertid lett over 8 GB RAM. Bilderedigering kan gjøre det samme, men det er ikke fullt så ofte. Du blir imidlertid mer "future proof", i og med at du som sagt stort sett ellers har toppkonfigurasjonen. Om det er verdt det, avhenger av ditt bruk og din budsjett. Lenke til kommentar
phlake Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Det holder med 8GB til slik bruk. Tar du deg råd så er det jo greit :o) Lenke til kommentar
Averagepilot Skrevet 21. august 2012 Forfatter Del Skrevet 21. august 2012 Bestilte nettopp med 8Gb. Føler ikke at jeg har behov for mer uansett, så da bruker jeg heller de pengene på noe annet fornuftig! Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå