sannheten_666 Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Kan staten, private aktører og arbeidsgivere vennligst SLUTTE å bry seg med mitt privatliv? Og hva er det som gjør at arbeidsgivere tror de kan oppføre seg slik? Kanskje JEG ikke gidder å jobbe for noen som vil blande seg inn i privatlivet mitt? Arbeidsgivere som gjør slikt er per definisjon en idiot jeg ikke vil ha noe med å gjøre. Lenke til kommentar
rebjorn Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 SÅ glad jeg styrte unna FB tidlig. Hadde profil en stund men så fort hvor det bar hen, slettet manuelt alt av innhold og fant en godt gjemt link som (forhåpentligvis) faktisk slettet selve profilen. Savner det ikke i det hele tatt, tvert imot. 1 Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Dette fikk meg til å pusse opp LinkedIn-profilen min. Fant også ut at det er pent lite man får gjort med rettigheter for ukjente til din Facebook-profil. Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Mange her missforstår. Det er ikke snakk om at man må ha FB for å søke jobb, eller i forbindelse med jobb, men mange potensielle arbeidsgivere sjekker spor på nettet for å danne seg et bilde av hvem du er. Personlig mener jeg dette ikke nødvendigvis er en heldig utvikling for arbeidsgivere fordi folk bruker FB forskjellig. I denne artikkelen antyder man at man bør skreddersy FB for å fremstå som en atraktiv arbeidssøker. De fleste pynter uansett veldig på sitt eget liv når de deler data, så man kan ikke håpe å få et representativ bilde ved å sjekke ut slike profiler. I beste fall kan man luke ut personer med helt ekstreme ytringer som står i sterk kontrast til firmaets policy. Ut over dette ser jeg mange har sterke meninger mot FB, men mener dere det samme om outlook eller mail generelt. FB er et verktøy som i likhet med mail kan brukes til mye nyttig, men også mye svada. 1 Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Kjære arbeidsgiver, jeg er ikke på Facebook. Du får dermed en ansatt som ikke sitter med Facebook på mobilen. Facebook bruk på smarttelefoner må være den største tidstyven på arbeidsplasser i nyere tid, ved siden av eventuelle røykepauser.... Lenke til kommentar
Nator Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 (endret) Facebook er greit nok det. Til private ting og f.eks. kjøp og salg lokalt, konkurranser etc. Å koble Facebook til jobbsøking... virker som noe propaganda bullshit fra overfladiske amerikanske selskaper. "You better watch it, pal... We see what you think about x and y... We don't agree so you can't work here, sorry to say." Endret 1. september 2012 av Nator Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå