Gå til innhold

Hva blir flaskehalsen min

Anbefalte innlegg

Lyst til å oppgradere en ting.

Cpu Intel E8400

Grafikk Amd 5800

Hvilken kan jeg oppgradere med noe i mellomklassen uten at jeg får en sånn flaskehals ?

Tenker da enten grafikkkort Hd 7850

Eller Intel i5 3570k m/nytt hovedkort

Liker å spille spill tsw og championship manager og se mye film.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var jeg deg ville jeg heller spart deg råd til ny pc.

Skjermkort er kanskje det lureste valget nå i budsjett serien Nvidia GTX 660 eller HD7870 eller noe slik, intel vil komme med nye prosessor og ny sokkel neste år, så der kan det være lurt å vente litt.

Lenke til kommentar
Gjest PingPangbv

Skjermkort er kanskje det lureste valget nå i budsjett serien Nvidia GTX 660 eller HD7870 eller noe slik, intel vil komme med nye prosessor og ny sokkel neste år, så der kan det være lurt å vente litt.

enig med LMH1, når du først kjøper nytt så bytt ut hele pakka, med et så gammelt oppsett vil det være litt overkill å oppgradere til en i5 3570k og fortsatt bruke det grafikkortet, og motsatt også såklart med nytt grafikkort og gammel CPU.

Lenke til kommentar

enig med LMH1, når du først kjøper nytt så bytt ut hele pakka, med et så gammelt oppsett vil det være litt overkill å oppgradere til en i5 3570k og fortsatt bruke det grafikkortet, og motsatt også såklart med nytt grafikkort og gammel CPU.

Hæ???

HD 5870 er fortsatt bare omlag 10% tregere enn et 7850, og med tanke på spillutvalget til TS er en prosessoroppgradering absolutt nyttig.

Trådstarter:

Hvilket HD 58XX-kort har du? Last ned GPU-Z og si fra, om du ikke klarer å finne ut kan du se etter tallet i "Shaders," så lenge du har 1440 eller 1600 der er det lite til ingen vits i å oppgradere til 7850.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...