Gå til innhold

Acer Aspire V3-771G 17.3" Full HD, bra kjøp til gaming?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest PingPangbv

Som de fleste bærbare PC-er så er prosessoren litt overkill til skolearbeid og grafikkortet er litt svakt for gaming. Hvis du vil spytte inn litt mer penger så kan du få Asus sin G55VW CI7-gaming laptop som har et GTX 660m som selvfølgelig yter litt bedre.

For sammenligning mellom GPU-ene kan du kikke litt på dette:

http://www.geforce.com/hardware/notebook-gpus/geforce-gt-650m/performance

Merk også at Asus sin laptop har mye bedre kjøling .

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har en annen pc jeg kan ta med til skolen, så det blir ikke noe problem i tilfelle. Spill jeg ønsker å kjøre er f.eks: Arma 2 (DayZ), Battlefield 3, Rome Total War 2, Guild Wars 2

BF3 kjører rimelig forferdelig på et GT 650M, selv ikke med 1280x720 oppløsning og laveste innstillinger i spillet kan du forvente mer enn 65 fps når du ser på en vegg i multiplayer og under 40 fps når mye skjer. GTX 660M er bare et marginalt høyere klokket 650M og du kan ikke forvente særlig mye mer enn 10% mer ut fra det heller...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar. :)

Jeg har veldig liten peiling på skjermkort, men en kamerat av meg har en laptop med GeForce GT 330M på en ca. 2 år gammel pc. Den kjører BF3 helt ok på laveste instillinger, ikke bra, men ok. GTX 660M bør da være ganske mye bedre?

Uansett, har du forslag til andre pcer jeg kan se på?

Lenke til kommentar

Hva som legges i "helt ok på laveste innstillinger" er litt for subjektivt til å kunne brukes som argument.

Har du en annen PC du kan ha med på skolen, forstår jeg ikke helt hvorfor du vil ha en laptop heller. Du får derimot en god stasjonær i aktuell prisklasse.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Mye enklere for meg med laptop, kommer til å ta den mye med meg til kamerater osv. så stasjonær er ganske uaktuelt nå. Så om noen har forslag til laptoper jeg kan se på hadde jeg vært veldig takknemlig. :)

Om du syns GT 330M er "helt ok" i BF3 tror jeg du vil oppleve 650M som rimelig fantastisk, bare merk deg at en stasjonær med et 7850 kommer til å være nesten fire ganger så bra å spille på.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...