KiX Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Hei. Jeg sitter her med en D-Link DWLG700Ap og lurer litt på hvordan Repeater funksjonen egentlig fungerer? Er det bare å velge nettverket jeg vil videreføre gjennom menyen "site survey" eller er det mer kompleks enn som så? Også vill det heller lønne seg å sette det opp som AP? Min situasjon er at jeg bor i et leilighets/hybel kompleks og siden man ikke har all verdens med penger, deler jeg nett med alle i bygget. Hoved problemet er ikke mengden av mennesker som bruker dette, men heller at jeg bor i Første etasje og routeren/telenor modemet står i Tredje(så signalet er vell fint sagt helt forferdelig) Siden ene karn som bor i samme etasje som meg allerede hadde et D-Link ap, tenkte jeg å prøve å bruke det til å videreføre signalet så vi kan få et sterkere signal her nede i Første etasjen. -Takk for svar. Lenke til kommentar
larrylu Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 Hei. Jeg sitter her med en D-Link DWLG700Ap og lurer litt på hvordan Repeater funksjonen egentlig fungerer? Er det bare å velge nettverket jeg vil videreføre gjennom menyen "site survey" eller er det mer kompleks enn som så? Også vill det heller lønne seg å sette det opp som AP? Min situasjon er at jeg bor i et leilighets/hybel kompleks og siden man ikke har all verdens med penger, deler jeg nett med alle i bygget. Hoved problemet er ikke mengden av mennesker som bruker dette, men heller at jeg bor i Første etasje og routeren/telenor modemet står i Tredje(så signalet er vell fint sagt helt forferdelig) Siden ene karn som bor i samme etasje som meg allerede hadde et D-Link ap, tenkte jeg å prøve å bruke det til å videreføre signalet så vi kan få et sterkere signal her nede i Første etasjen. -Takk for svar. Sette opp 2 bokser med som WDS. det beste er om du bruker en type som har support for Virutele wlan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå