Kenny Bones Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 (endret) Hei! Jeg er på utkikk etter å bygge en hjemmeserver som hovedsaklig bare er en boks med masse harddisker, Win7 og HDMI/mini-jack ut. Tanken er at denne skal stå på hele tiden (lite støy og trekke lite strøm), holde på filer, bilder, filmer etc, samt kobles til TVen dersom vi vil spille av filmer på TVen. Jeg klarer å bygge selv, dog har jeg ikke rørt sånt siden Socket-A var "the bomb" Men det burde da gå greit Ettersom den mest sannsynligvis skal stå på stua bør den være "fin", mer som denne: http://www.komplett....aspx?sku=604813 Noen som har forslag, eventuelt har bygd en lik en selv? Edit: Dette kabinettet er heller ikke så verst: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=757500 Endret 21. august 2012 av Kenny Bones Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 (endret) Tja: Seagate Barracuda 3TB 6Gb/s Samsung SSD 830 Series 64GB ASUS E45M1-I DELUXE Kingston ValueRAM DDR3-1333 4GB Chieftec Uni BT-02B 180W Eller i noe den kategorien går vel, men skal du spille Flash/quicktime filmer over 720p oppløsning blir prosessoren/skjermkortet stor flaskehals strømforsyningen er også svak som følger med kabinettet. Jeg antar 3TB holder, ellers må du nok ha større kabinett om du ikke vil bruke DVD stasjons plassen men da trenger du nok utstyr å feste en harddisk der. Selvfølgelig finnes Hitachi Deskstar 7K4000 4TB SATA3 64MB, 7200RPM, 6GB/S, 0F14681 men den koster 2500 kr og det er litt stiv pris. Endret 21. august 2012 av LMH1 Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 21. august 2012 Forfatter Del Skrevet 21. august 2012 Er det noen fordel å bruke en i3-prosessor istedet? Hadde vært kjekt å kunne hatt mulighet for høyere oppløsning ihvertfall. Vet ikke hva prisen på en slik løsning vanligvis er, men det er kanskje lurt å tenke litt fremtidig også. Så jeg ikke risikerer å måtte bytte ut hele sulamitten om ett år eller to Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå