[email protected] Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 (endret) Heisann, har akkurat fullført teknisk fagskole og fylt 21 år, og skal på mitt første ordentlige jobbintervju noensinne hos Sector Alarm i Tønsberg imorgen. Har jobbet i Meny siden 2007 og det var ikke noe intervju for det den gang, jeg med ca. 20 andre ble bare ansatt fordi vi var først til mølla for sommerjobb. Jeg leser generelle jobbintervju-tips på nettet nå, men lurer på om noen her har tips som er mer spesifikk for et jobbintervju for stillingstittel "salgskonsulent" hos Sector Alarm. Og hva slags klær vil dere anbefale at jeg tar på? Jobben vil inneholde dørsalg, så jeg burde komme i hva de vanligvis har på seg? Hva er det forresten, man kommer jo ikke i svart dress og slips for å selge boligalarmer? Har også noen erfaring med denne type jobb? Takk for raske svar! Endret 21. august 2012 av adriamrk Lenke til kommentar
Panzerswein Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Har selv vært innom Sector Alarm. Du har erfaring innenfor kundebehandlig (som kan strekkes til også å være innenfor "salg" siden du jobbet i butikk), noe som er positivt å nevne, vær hyggelig og åpen, nevn også at du har en god flyt med kunder / folk, og vis ett godt førsteintrykk, dog ikke skryt på deg for mye da dette kan slå gærne veien ! (Attester er absolutt å anbefale at du tar med), vis også at du ikke er redd for å ta ordet (bare ikke utifra munnen til den du er på intervju hos), en selger skal alltid være aktiv ! Klær er ikke så veldig viktig annet enn at det skaper ett godt inntrykk, du vil få utlevert klær av Sector Alarm som brukes på jobb, se gjerne velstelt og strukturert ut, hvis du får papirer og lignende som du skal lese igjennom, så har jeg ett lite tips til deg; Les det nøye, samtidig som du prøver å holde samtalen gående, men pass på å få med deg det som står på papiret, dette for å vise at du kan gjøre to ting på en gang, noe du vil få bruk for i jobben, og at du får med deg både personen(e) bak arket, og det som står skrevet. Annet enn det, så prøv å se for deg hva du ville sett etter i hans sko, og oppfyll dette. Håper dette er til hjelp. 1 Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 21. august 2012 Forfatter Del Skrevet 21. august 2012 Takk for svaret! Det var ei dame som fant CVen min på finn.no og ringte meg. Jeg sa med en gang at jeg skal begynne på realfagkurs ved Høgskolen i Vestfold januar 2013, og det virket på henne at dette gikk greit siden opplæringen går fort. Men ser jo på Sector Alarm's nettside at de har et godt men 9 måneder langt opplæringsopplegg. Hvordan var opplæring og lønn for deg det første halve året? Det blir jo nå 4 måneder før jeg må slutte for studiene. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Søkte på samme stilling i Tromsø for noen år tilbake, men jeg takket nei etter å ha snakket med diverse folk. Jeg vet ikke om det har endret seg, men denne jobben var da basert på ren provisjon. Det vil si at dersom jeg hadde jobbet hele dagen uten å selge noe, ville jeg gått hjem uten en krone. Jeg har også stusset over hvorfor denne stillingen har en fast syklus på Nav.no her i byen. Det kan virke som de sliter med å beholde ansatte ettersom den hele tiden popper opp på nytt, men dørsalg kan være generelt vanskelig. Prøvde meg aldri i jobben, så kan derfor ikke si mer om den. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 (endret) Har selv vært på jobbintervju hos dem, og oppfattet de som meget useriøse. Jeg gikk VG2 Data og elektronikk og hadde lagt ut "aktiv CV" på Finn.no. Ble oppringt av dem og de var interessert. Da jeg kom dit viste det seg at de var ute etter en selger. Jeg hadde til og med blitt fortalt på telefonen at det ikke var en selgerjobb (siden jeg gikk Data og elektronikk og vi hadde lært om alarm etc.), og at jeg ikke trengte bil. Nå jobber jeg som lærling i verdens største sikkerhetsfirma og driver også med alarm Endret 28. august 2012 av TMB Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Jeg laget forresten en tråd om dette for noen år tilbake. Flere av tilbakemeldingene kommer fra andre som har jobbet i Sector Alarm. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1033972 Jeg ville generelt vært skeptisk til jobben om en arbeidsgiver tok kontakt med meg. Har selv vært på jobbintervju hos dem, og oppfattet de som meget useriøse. Jeg gikk VG2 Data og elektronikk og hadde lagt ut "aktiv CV" på Finn.no. Ble oppringt av dem og de var interessert. Da jeg kom dit viste det seg at de var ute etter en selger. Jeg hadde til og med blitt fortalt på telefonen at det ikke var en selgerjobb (siden jeg gikk Data og elektronikk og vi hadde lært om alarm etc.), og at jeg ikke trengte bil. Nå jobber jeg som lærling i verdens største sikkerhetsfirma og driver også med alarm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå