Gå til innhold

Fått feil skjermkort, men til min fordel!!


Anbefalte innlegg

Sier i fra jeg, skal sende mail i morgen. Må ha garanti at jeg ikke blir skadelidende, og ja jeg er alltid høfflig og hyggelig. Det som er viktigst for meg er at jeg ikke blir skadelidende!!! Altså uten maskin, det har jeg vært så altfor lenge!

 

Poenget er?

 

Garanti har du jo uansett. Hvis kortet du har fått nå skulle gå dukken sender du inn DET. Det er ikke så vanskelig...

 

EDIT: Det er til og med mulig (men ikke sannsynlig) at de med vitende og vilje har sendt deg et bedre kort, som plaster på såret. Jeg har opplevd det, da i form av 100 MHz raskere CPU fra PSData, og en 60 GB 180 GXP for en ødelagt 45 GB 75GXP.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At folk fra web shoper tråler rundt disse forumene er nok veldig sannsynlig, alt annet ville være dumt. Men tror dere virkelig at en person fra en gitt web shop er inne på denne siden, leser denne tråden, får en aha opplevelse på at denne kunden er min kunde? Hmm denne personen her er sikkert han som er registret som john doe hos meg? -Det er mange web shopper der ute, ikke bare komplett og multicom. Kanskje jeg har handlet i fra en utenlandsk webshop? Det har dere ikke tenkt på! Kanskje jeg bare tuller, det kan jo hende det. Ikke noe bevis på annet!! :wink:

 

I den første posten min sier jeg at jeg er paranoid :o , dvs skjermkort typer som jeg har eksemplifisert i mitt første innlegg er av en ørliten annen art enn i virkeligheten (sakset i fra komplett). Men at det gjelder fx5900 serien og prisforskjellen stemmer nok.. Selvom moralen seirer her, og at jeg nok melder i fra. Så lurer jeg egentlig på det juridiske her? Kan de kreve at jeg sender inn kortet og at jeg er uten 5-6 dager igjen, noe som jeg karakteriserer som krise. Kan jeg forlange ett nytt kort før jeg sender inn? Jeg mener det er ikke jeg som er synde bukken her!!

Lenke til kommentar

Selv opplevde jeg at jeg fikk noe annet enn jeg bestillte..

Jeg bestillte en Enermax 431Watt strømforsynings fra komplett, men fikk en 460Watt istedet.

Dette er noe jeg ikke har dårlig samvittighet for da det til og med stod på pakkseddelen at det var 460Watt.

 

Kanskje det bare var for å kvitte seg med 460Wattene til Enermax?

En uke etter var alle utsolgt og de kom ikke inn igjen.

Lenke til kommentar
At folk fra web shoper tråler rundt disse forumene er nok veldig sannsynlig, alt annet ville være dumt. Men tror dere virkelig at en person fra en gitt web shop er inne på denne siden, leser denne tråden, får en aha opplevelse på at denne kunden er min kunde? Hmm denne personen her er sikkert han som er registret som john doe hos meg? -Det er mange web shopper der ute, ikke bare komplett og multicom. Kanskje jeg har handlet i fra en utenlandsk webshop? Det har dere ikke tenkt på! Kanskje jeg bare tuller, det kan jo hende det. Ikke noe bevis på annet!! :wink:

 

I den første posten min sier jeg at jeg er paranoid :o , dvs skjermkort typer som jeg har eksemplifisert i mitt første innlegg er av en ørliten annen art enn i virkeligheten (sakset i fra komplett). Men at det gjelder fx5900 serien og prisforskjellen stemmer nok.. Selvom moralen seirer her, og at jeg nok melder i fra. Så lurer jeg egentlig på det juridiske her? Kan de kreve at jeg sender inn kortet og at jeg er uten 5-6 dager igjen, noe som jeg karakteriserer som krise. Kan jeg forlange ett nytt kort før jeg sender inn? Jeg mener det er ikke jeg som er synde bukken her!!

 

Hvis butikken ber deg om og returnere det så ber du dem

sende det nye kortet med en retur pakkelap .

(som du klistrer på pakken du sender i retur)

Da koster det ikke deg noe og sende kortet tilbake.

Du skal ikke tape noe eller være uten kort fordi butikken har rotet.

Lenke til kommentar
kanskje like greit og si i fra ja, så husker dem deg som en god kunde :)

Hvis du tar kontakt og melder i fra, så skal du ikke se bort i fra at dem lar deg beholde kortet oxo.

Men hvis dem sier at du skal sende inn kortet,så ber du dem sende deg et nytt original kort som du skulle ha i en express pakke.

 

Dette tipset går jeg og for :yes: ,og du trippelpost er ikke nødvendig,selv om du sikkert ble litt iretert :lol:

 

hehe, er ikke irritert for noe jeg.

Trykte submit knappen, men så hang siden seg her bare..så trykte jeg submit enda engang.så ble det postet flere ganger :/

Lenke til kommentar

Hvis butikken sender feil, er det deres problem, ikke ditt. Det blir ditt problem dersom du mottar et produkt som ikke tilfredsstiller dine krav, og det har du jo ikke.

Du skal ikke måtte stresse med å sende ting tilbake fordi butikken sendte feil. Du bør heller se på kortet som en unnskyldning for at de var så evneveike at de sendte feil kort :yes:.

Lenke til kommentar

om du skal si ifra så behold i det minste det kortet du har fått til du har mottatt det rette slik at det er du som har de beste kortene på hånden. Eller om de ikke er villig til det, så få en eller annen garanti fra dem om fortgang.. det er uakseptabelt at du skal være uten fungerende PC så lenge da det er deres feil.

Lenke til kommentar
jeg ville for all del venta til kortet ble et av de dårligere i rekken :p (selv om det dog kan ta sin tid). Gjorde det samme med komplett (litt andre omstendigheter, men samme vrien, og de sa det var like greit.. da var prisforskjellen (vel og merke) redusert til kun et par hundrelapper :shrug:

 

alexio

 

Oppdager man en feil så er man pliktet til og sende inn mail til dem med en gang. Man kan ikke vente lenge også levere det inn. Er ingen webshopper som jeg har sett som godtar det.

Lenke til kommentar

:wink: du skulle ha aldri sagt det her på forum ,når du får et såpass bra kort kan du like godt beholde det, hvis du har ventet i 3 uker å spille,feilene de gjør ,kan ikke du lastes for. ikke send det inn inn!!! har de gjort en feil i systemet deres kan du like godt beholde det ,for det vil gå under savnede varer som de på komplett har rotet bort ,holder du kjeft og ikke snakker mer om dette så vil du heller ikke få noen problem senere ,stort sett har det sjeldent vært noe feil med grafikk korta til nvidia, så behold det :D

 

:D my advice is keepers are winners and losers are losers.

:D

Lenke til kommentar

Selvfølgelig skal du melde i fra. Rett og slett for det er det riktige å gjøre.

Hva som skjer deretter er uvisst.

Kanskje får du vite at det ikke var feil, og plaster på såret.

Kanskje lar de deg beholde kortet selv om det var feil.

Kanskje må du levere det tilbake. Men da bør selvfølgelig web.shoppen sende deg et kort først, samt portoseddel slik at du ikke blir skadelidende. Og kanskje ønsker de å gi deg en annen form for belønning for din ærlighet.

Uansett, meld ifra.

Lenke til kommentar

det er vel det samme som når du motar lønn.

 

Lønnsmottaker er pliktig til å sjekke at beløpet er riktig og ved feil skal pengene betales tilbake eller trekkes fra ved neste lønning, Så vidt jeg vet er det straffbart å ikke melde fra at du har fått for meget.

 

Men folk klager bare på pengene når de får for lite.

 

Men jeg hadde nok garantert beholdt kortet og spilt dum når de tok kontakt for å rette på feilen.

 

:yes:

Lenke til kommentar

Oppdager man en feil så er man pliktet til og sende inn mail til dem med en gang. Man kan ikke vente lenge også levere det inn. Er ingen webshopper som jeg har sett som godtar det.

 

Eh... Ja det er godt mulig man er "pliktet" til å si ifra med en gang. Men, "Ingen webshoper som godtar at man sier sent ifra"? Jo... De er nesten nødt til å godta det. Det finnes en million unnskyldninger for å si sent i fra. Ferie, satt det i en PC jeg skjelden bruker og merket der dermed sent osv osv osv osv. Da er det jo ikke din feil at du i såfall må si sent i fra. Men det er ikke poenget mitt: For hva skal liksom webshopen gjøre for å vise at de ikke godtar det? De kan ikke gjøre en shit med at du sier ifra sent. Skal de liksom "kjefte" på deg? Uansett hva de skulle finne på slags idioti mister de jo deg som kunde i framtiden, noe de ikke vil. Altså kan man si ifra når som helst, og dette var en unødavedig post fra deg.

 

Tilbake til topic:

Du skal ikke være redd for at de merker det og blir sur på deg. Er det en av de store webshopene er dette så utrolig lite tap for dem at de ikke har sjangs å merke det på intektene sine. Og uansett er det deres slappe rutiner som er problemet her, og om de har latt deg være hele 3 uker uten skjermkort er det rett og rimelig at du beholder det. Det er jo også en mulighet for at de har sendt deg dette kortet som plaster på såret nettopp siden det gikk hele 3 uker. My advise: Keep it

Lenke til kommentar

Dette ville i allefall jeg gjort i en lignende situasjon.

 

Tatt kontakt med webshopen og informert dem om saken på en hyggelig skrevet mail. Spørre dem om dette er en feilsendelse eller om dette var ett ombytte av produktet som plaster på såret for lang behandlingstid.

 

Evt om dette er en feil sendelse så kan de sende det riktige kortet til deg sammen med en returlapp som er ferdig frankert/porto etc fra dem så pakker du ned det feilsendte kortet i retur til dem.

 

Evt tilby dem å imøtekomme dem økonomisk. At du f.eks er fornøyd med det feilsendte kortet og har lyst til å beholde det, men at du da evt betaler 1/2 beløpet som er prisforskjell mellom disse og det resten er ett plaster på såret.

 

Her har du mange muligheter på hvordan dette kan løses og gjøres. Men det rette er å si ifra til webshoppen på en mail og høre med dem om det er feilsendt eller om det plaster på såret for sen behandling.

 

Om de sier at "behold det som plaster på såret" så har du blitt fornøyd, samt at de er fornøyd med sine kunder og du har ett pluss i margen på at du er ærlig. :) Samtidig så slipper de å ha ett kort manko under vareopptelling, da de fører det ut av systemet og rydder opp internt. :)

 

jeg ville gjort dette i allefall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...