Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Harddisk forsvinner fra min datamaskin

Anbefalte innlegg

Har nettopp installert SSD, og startet på scratch. Maskinen stod ubrukt store deler av sommeren, og når jeg nå tok den i bruk igjen har lagringsdisken min (D:) fått det for seg at den skal gjemme seg. Den forsvinner fra Min Datamaskin, Enhetsbehandling, og jeg tror jammen meg at den forsvinner ut av syne for intelkontrolleren også (får opp liste over disker ved oppstart). Det skjer tilsynelatende helt tilfeldig, jeg kjører µtorrent og et spill (RA3) fra disken når det skjer. Det har såvidt jeg minnes også skjedd uten at jeg har spilt.

WTH?

Maskinen har (såvidt jeg husker) et MSI X58 Pro-E hovedkort, i7 920 prosessor, HD5870 Vapor-X grafikkort, Asus Xonar lydkort, en Intel 320 SSD og disken som forsvinner er vel en Samsung F1 eller F3 (husker ikke helt)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er harddisken gammel? Samsung F3 begynner etter min hukommelse å blir en del år gammel sikkert 2 år siden jeg kjøpte den sist. Ellers kan det være løs sata kabel. Har du overklokket ville jeg prøvd mere volt Sørsiden. Skal du først ha ny harddisk Seagate Barracuda 3TB 6Gb/s eller Seagate Barracuda 7200.14 2TB.

Har du sjekket diskbehandling?

Har liten tro at du har for svak PSU, men jeg antar du har sjekket strøm til harddisken sitter godt.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Kraftverket er en HX850W fra corsair, så det er da ikke for lite juice i det minste.

Jeg har overklokket en liten smule, men det gjorde jeg da jeg satte opp maskinen for snart tre år siden og slik har det stått uten slike problemer før.

Disken er vel snart tre år gammel, den har stått i et raid1-oppsett i samme maskinen før og ikke blitt brukt så vanvittig mye.

Alle SATA-kabler sitter i der de skal, og strømkabelen er den samme som går til systemdisken uten at jeg har fått noe symptomer på den.

Disken gjemmer seg også for diskbehandling.

Skal reboote nå og håpe at den kommer tilbake (den gjorde det da jeg rebootet nå nettopp) og kjøre checkdisk.

Lenke til kommentar

Restartet og skulle prøve feilsøkingsverktøyet (gamle dagers disc scan eller disc check) og fikk opp

"Kan ikke kontrollere disketten mens den er i bruk. Vil du demontere dette volumet først? Obs! Alle åpne referanser til dette volumet blir ugyldige".

Whiskey Tango Foxtrot?

Endret av SiegHallo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...