Gå til innhold

Krav til prosessor

VoS

Anbefalte innlegg

Jeg spiller for tiden et spill som krever en prosessor på minimum 2Ghz. Min laptop har en prosessor på 1.8Ghz. Likevel kjører den spillet fint. Hva kan være årsaken til dette? Har de bare satt en sånn ca grense og så er det ikke så nøye? Eller går jeg glipp av verdifulle ting som jeg ikke vet når jeg har litt mindre prosessor. ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle slike krav er "estimater", spillet vil jo ikke slutte å fungere selv om det kjøres på en dårligere CPU, ting går bare tregere.

Dessuten, hvor mye "regnekraft" du får i 1 Ghz ganske forskjellig mellom forskjellige CPU-modeller så det vil også være gjettning basert på hva som er vanlige CPU hos folk.

Hvis du har en 2-kjernes prossessor og estimatet 2Ghz gjelder for 1 kjerne så er det også store sjanser for at din PC er godt over minimumskravet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Man ser enkelt hva spill produsenten mener ved å sjekke når spillet er copyrighted, eller for å si det på en annen måte når spillet er produsert.

I noen tilfeller legger produsentene ekstra på for å være sikker på det går, ofte er det slik skjermkortet + ram er viktigere en cpu spessielt FPS action spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...