Gå til innhold

Oppgradere fra LGA1366

Anbefalte innlegg

Hvor høyt kjører du prosessoren? Den må minst på 3.8 GHz.

ikke ocet nei. Kan teste når jeg kommer hjem.

Har du overklokket din i7 950? Å kjøre bf3 på max med oppsettet ditt er ikke noe problem, men om du spiller på en 120hz skjerm, og vil ha høy gjennomsnittlig fps er nok litt vanskelig.

Snakker du om singleplayer eller multiplayer delen?

mp seff,

Nå skal det også sies at jeg foretrekker at fps min er stabilt over 60 når jeg spiller multiplayer spill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du ikke har overklokket cpu'en, er som å kjøre bil med håndbrekket på. Klokk til 3.8ghz, så vil du se en hent ny verden, hehe.

Eyefinity med et 7970 i BF3?

Jeg tviler sterkt

Man kan forvente å takle medium i Multiplayer med et 7970 i eyefinity om man skal ha akseptabel framerate.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Når du ikke har overklokket cpu'en, er som å kjøre bil med håndbrekket på. Klokk til 3.8ghz, så vil du se en hent ny verden, hehe.

Vi får se ;) Jeg har prøvd å oc'e den før til 3.8, men den er ikke stabil nok syns jeg, sikkert jeg som ikke setter riktige settings tho

Lenke til kommentar

Sjanseløst å kjøre en slik prosessor under 3.8 GHz for så å klage over ytelsen :tease:. i7 950 bør greie 3.8-4 GHz uten å øke prosessorspenningen mer enn 0.10-0.15 v. I tillegg pleier CPU VTT-spenningen som regel å økes et lite hakk til >=1.26 v.

Det bør være mulig å få en slik prosessor helt stabil på 3.8 GHz, men det er ikke alle 45nm i7 som greier 4 GHz stabilt. 3.8 GHz er sweet spot for en slik prosessor. Høyere frekvens enn 3.8 GHz er kun verd det dersom det er stabilt uten å øke spenningen mer enn det som er vanlig for å oppnå 3.8 GHz.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Jeg tviler sterkt

Man kan forvente å takle medium i Multiplayer med et 7970 i eyefinity om man skal ha akseptabel framerate.

Snakket ikke om multiskjerm/eyefinity. Jeg snakket om en skjerm løsning.

Har Ikon flere skjermer? Hvor fikk du se det?

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Jeg tviler sterkt

Snakket ikke om multiskjerm/eyefinity. Jeg snakket om en skjerm løsning.

Har Ikon flere skjermer? Hvor fikk du se det?

Jeg skrev det ja.... Men arni90 har rett, dette er ikke min tråd.

Lenke til kommentar

Du skjønte vel at jeg snakket til Ikon, uansett om det er konstruktivt eller ikke. Er alle trådene her så relaterte til emnet? Et innlegg og du klager?

Dessuten så syns jeg det jeg skrev, kan også hjelpe trådstarter til å bestemme seg. At et overklokket i7 920 kan faktisk klare seg ganske bra i spill.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Jeg skal teste å overklokke pcen når jeg kommer hjem og så teste bf3 etterpå. Kommer med tilbakemelding i kveld :) Tipper det kan hjelpe trådstarter litt, eller andre som lurer på det samme. Jeg tviler sterkt på at jeg vil bli fornøyd men.. Tror ikke at spillet automagisk blir 3x så raskt med 400mhz ekstra...

Lenke til kommentar

Har du gått rundt og telt innleggene mine? Når du regner prosentvis av totale antallet innleggene som jeg har skrevet, så er det ikke så ille. Nå ble det 13 sammenlagt :)

Tenkte på at tråden har sporet av i nå 16 innlegg med dette :hm:

Vel, hvis du skal være såpass firkanta, så kan vi jo si at din avsporing er helt på villspor sammenliknet med min/saye83... vi er iallefall på samme tema.

Endret av Ikon
Lenke til kommentar

Men mener du serriøst at det jeg skrev ikke har noe med tråden å gjøre, selvom det var til Ikon?

Det er fortsatt et spørsmål om hvilke spill TS spiller og hvilken oppløsnig disse kjøres i, det er altså ikke sikkert om det er prosessoren eller grafikkortet han sliter med.

Selvfølgelig har en i7-920 veldig mye å hente på overklokking, men det er ikke sikkert det er prosessoren som sliter engang.

Lenke til kommentar

Takker for tilbakemeldinger.

Slet med AC3 Revelations, nye ghost recon, samt andre spill i samme grafikklasse.

For å si det sånn, en formatering hadde sikkert gjort meir eller mindre samme nytten som ny hardware og formatering, men eg følte det var på tide å oppgraderere den uansett ettersom det er ca. 2.5 år siden sist. (Formatering har blitt gjort siden den tid).Pluss, eg er det en kan kalle en entusiast, så eg liker å kjøpe nytt utstyr og mekke på dette:)

Men nå fungerer i alle fall spill bra:)

Skal overklokke CPU`en til 4ghz, så burde eg være holdt i noen år til:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...