Gå til innhold

Utbyyging av E18 stoppet - av Frp!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner tankegangen bak stoppet. De vil at E18 skal gå via Oslofjordtunnelen. Det er en bedre og mer langsiktig løsning enn å kanalisere all trafikken via Oslo (ihvertfall hvis Oslofjordtunnelen utbedres til bedre standard enn i dag, eventuelt erstattes av en bro). Vi burde hatt flere omkjøringsveier for å lede trafikken utenom de største byene i Norge. Skal E18-utbyggingen gjennomføres som planlagt vil trafikken som kommer østfra og skal via Oslofjordtunnelen måtte kjøre en lang omvei via E6.

Men samtidig kommer beslutningen på et dårlig tidspunkt, nå haster det å få bygd ut E18 mer enn noensinne.

Så jeg er litt delt om denne beslutningen. På den ene siden ville det vært en bedre løsning å ha E18 via Oslofjordtunnelen enn rett gjennom Oslo sentrum, men på den annen side vil det sinke veldig et prosjekt som haster ekstremt mye.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Her er jo FrP sentralt for statlig overstyring. Som så ofte i politikken er det uenighet mellom de som designer skoene og de som skal gå med dem.

Så kan man diskutere om staten skal ha lov til å overstyre kommunene i slike saker, eller om lokalstyret skal være suverent. (Minner meg om en av de mange morsomme liberalistiske diskusjonene om eiendomsrett jeg deltok i på 80-tallet: Hvis en bonde eier en gård som strekker seg tvers over Gubrandsdalen og en annen eier en gård som går tvers over Østerdalen, skal de kunne nekte all trafikk mellom Oslo og Trøndelag? (Glem for prinsippets skyld at man kan kjøre gjennom Sverige.))

Geir :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

http://www.nettavise...icle3456342.ece

Vi kan banne på at de rødgrønne kommer til å få skylden på dette neste år.

Ja sikkert.

Om det er ett parti i Norge som mer enn noe annet er forkjemper for veiutbygging, og gjerne så rask veiutbygging som mulig, er det Frp. Partiet vil bruke langt mer penger på vei enn alle andre partier, og er forkjemper for statlig regulering som i
langt større grad skal kunne overkjøre vanskelige lokalpolitikere som bremser utviklingen.

Da må vel partiet også samtidig endre vårt juridiske system om det skal være så lett å overkjøre lokale politikere og reguleringsplaner som partiet tror. Jeg ser for meg lange trenerende rettssaker som vil koste penger og som sinker en veiutbygging i stedet for å fremskynde den.

Det er en anelse frustrert Bård Hoksrud, samferdselspolitisk talsmann i Frp, Nettavisen snakker med på tirsdag morgen.

- Jeg sitter her og leser at Frp har blitt en propp i systemet for veiutbygging...?

Det er vanlig når hodene på et mangehodet troll ikke er enige.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Det er ikke noe tvil over at vi ville endt opp med enda mer byråkrati med Frps system enn med det nåværende.

Spesielt den siste kommentaren måtte jeg le litt. Når Bård synes at Frp har blitt en propp, så kan jo partiet hans gå foran som et godt eksempel når de vil fjerne byråkratiet - nemlig ved å fjerne seg selv først. :devil:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Spesielt den siste kommentaren måtte jeg le litt. Når Bård synes at Frp har blitt en propp, så kan jo partiet hans gå foran som et godt eksempel når de vil fjerne byråkratiet - nemlig ved å fjerne seg selv først. :devil:

Det er jo nettopp det jeg har hevdet siden jeg var 25 år i knallharde avisartikler med frP tilhengere i Haugesunds Avis at vi greidde oss utmerket før Anders Langes pariti, nå FrP.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Så mange regelrett dumme kommentarer her og fra den stakkarslige Apeministeren.

Folk forlanger altså at lokalpolitikere skal gå i innøvd hanemarsj med rikspolitikere av samme parti. I typisk lettvint norsk øyeblikkshysteri kaster man altså på båten alt lokaldemokrati og mener at kommunepolitikere skal dikteres av rikspolitikere. Mange nordmenn er oppe i årene, men umodne flokkdyr er de fleste av dem til de dauer.

Lenke til kommentar

Men FrP har ikke troverdighet.

De har i mange år sagt at om de får makten, så skal alle bomstasjoner fjernes.

Takket være FrP så fikk vi en bomring som har vært her i mange år, og som sikkert aldri vil forsvinne.

Uansett, hvilket parti har aldri brutt noen løfter?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Men samtidig kommer beslutningen på et dårlig tidspunkt, nå haster det å få bygd ut E18 mer enn noensinne.

Hvorfor haster det slik å få bygget ut ny E18?

Vi på andre siden av Norge, har forsatt en europavei fra 1960¨åra og den største folketilveksten. I tillegg planlegges nye veier som skal kobles på eksiterende vei, slik at køene skal bli enda lengre.

Det er ganske klin-kokos å dirigere enda mer trafikk på allerede overfylte veier, og å bygge store boligfelter hvor trafikken allerede står i rushet...

Men hvorfor er det så mye verre når det skjer på E18 enn E39??

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...