enurs Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Hei, Jeg har sett på en bil som har heftelse og har selvklart ikke lyst å betale den når jeg kjøper bilen til en normal verdi av denne biltype. Så mitt spørsmål er om det går bra å kjøpe biler med heftelser, er det noe man må passe på eller hvordan gjør man det? Takker for svar Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Om det er et finansieringsselskap som har pant kan du sende en mail/ringe å få bekreftet at dette slettes når du innbetaler. Du kan enten stole på at eier betaler ut lånet med kjøpesum, eller om det er litt snuskete, kreve å betale direkte til panthaver... Lenke til kommentar
Fictivision Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Sørg å få ringt selskap som har pant i bilen og betal dem utestående beløp,resten kan eieren få.Du må absolutt ikke gi pengene til eieren med løfter om at han skal betale resten av lånet. 1 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 For dei aller aller fleste bilkjøpere så er det veldig negativt dersom bilen har heftelser, det kan derfor være svært lurt å være heilt sikker på at heftelsen er sletta før du kjøper bilen. Men i teorien kan du heilt fint kjøpe ein bil med heftelser, men då er det viktig at du passer på kjøpesummen reflekterer størrelsen på heftelsen. Dette blir eigentleg nesten heilt likt det å kjøpe bolig med fellesgjeld. Å kjøpe ein bolig med 1 mill i fellesgjeld kan gå heilt fint det dersom du berre betaler nokre få hundretusener for boligen, men dersom du betaler vanlig boligpris slik at fellesgjelda kjem i tillegg så går du på ein smell. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 For dei aller aller fleste bilkjøpere så er det veldig negativt dersom bilen har heftelser, det kan derfor være svært lurt å være heilt sikker på at heftelsen er sletta før du kjøper bilen. Hva er dette for noe tull? Det er veldig mange biler som blir solgt som har heftelser. Det er bare å bruke hodet, det er ikke "veldig negativt" i det hele tatt. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå