Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Klamydia problem

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kompis av meg som er jomfru pådro seg klamma på et toalett på Hove i fjor :p

Høyst usannsynlig.

Hva trådstarters spørsmål angår, ser det ut som at vedkommende har fått svaret sitt, men det er viktig å poengtere at det foreligger en plikt til å informere legen om hvem en kan ha overført smitten til, jf. smittevernloven § 5-1 annet ledd tredje punktum.

Endret av Pixma
Lenke til kommentar

Vet det er høyst usannsynlig med det skjedde.

Du misforstår. Med høyst usannsynlig, mener jeg det tilnærmet er umulig, altså sannsynligheten for at dette ikke skjer er høyere enn spesifisiteten for en klamydia hurtigtest. Med andre ord er falsk positiv hurtigtest mer sannsynlig enn det du nevner. Videre, med mindre du overvåker kompisen din 24 timer i døgnet, óg overvåker vedkommendes sexliv, kan du ikke vite dette. Endret av Pixma
Lenke til kommentar

Når fyren klager over at han er jomfru konstant og har gjort dette de siste 4 årene, og jeg har kjent han i 12 så vil jeg tro han er ærlig. Og det var ingen falsk positiv test.

Postene dine er basert på tro. Postene mine er basert på fakta. Jeg avslutter denne diskusjonen her.
Lenke til kommentar

Kompis av meg pådro seg klamma på et toalett på Hove i fjor :p

Dette virker sannsynlig.

Jeg var på festival i år, og har hatt dette i tankene. Så jeg kommer nok antakeligvis til å prøve meg på noe sånt. Har et par løsninger i hodet mitt. Jeg må bare se hvordan han evt. reagerer først. Anonym poster: e574176d4b2a6c3e48533395ba486e75

Lenke til kommentar

Kompis av meg pådro seg klamma på et toalett på Hove i fjor :p

Dette virker sannsynlig.

Jeg var på festival i år, og har hatt dette i tankene. Så jeg kommer nok antakeligvis til å prøve meg på noe sånt. Har et par løsninger i hodet mitt. Jeg må bare se hvordan han evt. reagerer først. Anonym poster: e574176d4b2a6c3e48533395ba486e75

Jeg vil beklage om jeg har gitt deg falske forhåpninger. "Kompis av meg som er jomfru pådro seg klamma på et toalett på Hove i fjord" - han fikk det av å sitte på toalett etc. noe som er svært usannsynlig. Derimot "Kompis av meg pådro seg klamma på et toalett på Hove i fjor" er mere realistisk.

Lenke til kommentar

Har du først smittet ham med klamydia kan du i det minste være ærlig å fortelle det til ham.

Du er eller har aldri vært sammen med ham, dermed ingen forpliktelser ovenfor ham. Tror du ikke at han har hatt sex med andre også?

For alt du vet kan alt være motsatt!

Fyr 1 har klamydia. Han smittet deg, og du smittet så fyr 2.

Hverken du eller fyr 1 har giddet å sjekke dere, mens fyr 2 valgte å sjekke seg ganske kjapt etter å ha hatt sex med deg.

Så hvem vet, kanskje fyr 1 er grunnen til dette?

Lenke til kommentar

Har du først smittet ham med klamydia kan du i det minste være ærlig å fortelle det til ham.

Du er eller har aldri vært sammen med ham, dermed ingen forpliktelser ovenfor ham. Tror du ikke at han har hatt sex med andre også?

For alt du vet kan alt være motsatt!

Fyr 1 har klamydia. Han smittet deg, og du smittet så fyr 2.

Hverken du eller fyr 1 har giddet å sjekke dere, mens fyr 2 valgte å sjekke seg ganske kjapt etter å ha hatt sex med deg.

Så hvem vet, kanskje fyr 1 er grunnen til dette?

Han er nok ikke det. Jeg har ikke hatt sex med fyr 1 på tre mnd før jeg hadde sex med fyr nr 2. Fyr nr 2 fikk beskjed av en tidligere partner at hun hadde klamydia og at han måtte sjekke seg. Så hun er nok grunnen til oppstyret her. Anonym poster: e574176d4b2a6c3e48533395ba486e75

Lenke til kommentar

Enten lurer du deg selv, eller så bløffer du oss.

Dersom dere ikke har ett eksklusivt forhold, eller forhold i det hele tatt, bør det overhode ikke være ett problem å fortelle vedkommende at du kanskje kan være smittet med klamydia. Men siden det åpenbart er ett så stort problem å fortelle det, bør du revurdere ditt forhold til vedkommende da du åpenbart mener og gjør to forskjellige ting.

Når det gjelder selve smitten, så er det vel 4-14 dager med inkubasjonstid. Dvs at det tar minst fire dager før du får symptomene. Derfor vil ikke legen teste før heller, for å være sikrere på testresultatet. Men det betyr ikke at du ikke kan spre smitten videre. Bakterien smitter via kontakt med kjønnsorgan, og dersom du faktisk ble smittet så vil disse bakteriene spre seg videre til den personen som kommer i kontakt med ditt kjønnsorgan, uavhengig av om du har merkbare symptomer eller ikke.

Så det er like stor risiko for at du har smittet "typen din", som at du selv er smittet. Og derfor skal du varsle vedkommende så i det minste ikke han sprer det videre dersom han har det.

Lenke til kommentar

Enten lurer du deg selv, eller så bløffer du oss.

Dersom dere ikke har ett eksklusivt forhold, eller forhold i det hele tatt, bør det overhode ikke være ett problem å fortelle vedkommende at du kanskje kan være smittet med klamydia. Men siden det åpenbart er ett så stort problem å fortelle det, bør du revurdere ditt forhold til vedkommende da du åpenbart mener og gjør to forskjellige ting.

Når det gjelder selve smitten, så er det vel 4-14 dager med inkubasjonstid. Dvs at det tar minst fire dager før du får symptomene. Derfor vil ikke legen teste før heller, for å være sikrere på testresultatet. Men det betyr ikke at du ikke kan spre smitten videre. Bakterien smitter via kontakt med kjønnsorgan, og dersom du faktisk ble smittet så vil disse bakteriene spre seg videre til den personen som kommer i kontakt med ditt kjønnsorgan, uavhengig av om du har merkbare symptomer eller ikke.

Så det er like stor risiko for at du har smittet "typen din", som at du selv er smittet. Og derfor skal du varsle vedkommende så i det minste ikke han sprer det videre dersom han har det.

Du burde jo faktisk bare roe deg kraftig ned. Som jeg tror jeg kanskje har sagt 2-3 ganger nå er JA jeg SKAL si i fra til ham! Djeses.

Hvordan jeg sier i fra er en annen ting. Jeg kommer til å si at jeg har klamydia og at han må sjekke seg. Jeg kommer derimot til å dra en litt frekk løyn og si at jeg ikke har hatt sex. Noe jeg selvfølgelig ikke er stolt over, men det han ikke vet har han ikke vondt av.

Og nei jeg bløffer ikke dere. Jeg hadde aldri vært utro mot noen jeg faktisk var sammen med. Det har aldri skjedd og kommer ikke til å skje.

Jeg har et anstrengt forhold til denne personen ja, absolutt. Men vi to har veldig forskjellige oppfatninger på ting tror jeg. Derfor er jeg redd for at han skal reagere. Jeg har ikke noe imot at vi to, som ikke er sammen og uten forpliktelser har sex med andre. Men jeg er litt usikker på om han tenker på den måten. Jeg tror at siden vi har hatt regelmessig sex og et så opp og ned "forhold" i så lang tid, så er det en big deal for han alikevel. Anonym poster: e574176d4b2a6c3e48533395ba486e75

Lenke til kommentar

Så hvorfor sier du ingenting til han? Du VET at du kan være smittet, og da er risikoen like stor for at han er smittet.

Summa sumarum så driter eg i hvordan du sier det, men det bekymrer meg at du lar en person som muligens er smittet av klamydia gå rundt uvitende. Noe som kan føre til at smitten sprer seg videre igjen.

Lenke til kommentar

Så hvorfor sier du ingenting til han? Du VET at du kan være smittet, og da er risikoen like stor for at han er smittet.

Summa sumarum så driter eg i hvordan du sier det, men det bekymrer meg at du lar en person som muligens er smittet av klamydia gå rundt uvitende. Noe som kan føre til at smitten sprer seg videre igjen.

Du gjentar deg og gjentar deg, og det samme gjør jeg.

JEG SKAL SI IFRA. Jeg må jo få lov å få svar på prøven min først?? Anonym poster: e574176d4b2a6c3e48533395ba486e75

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...