Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Klamydia problem

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

For at ikke dere skal tro jeg er en "hore" av et slag så forklarer jeg litt i forkant av hvordan dette her fungerer. Jeg har hatt sex og vært forelsket i en fyr i snart 2.5 år. Det har vært turbulent mtp at jeg har hatt så mye følelser og det ikke har vært gjensidig og bla bla. Men han bryr seg likevel om meg.

Nå er det sånn at det gikk ca 3 mnd før vi hadde sex igjen. Rett før vi hadde sex igjen, hadde jeg sex med en annen fyr (som jeg var litt interressert i). Dette var så og si dagen før jeg hadde sex med fyr nr 1 igjen. (jeg trodde jo meg og nr 1 ikke kommet til å ha sex igjen før lenge, og at ting var forandret mellom oss, og at det derfor ikke var farlig at jeg gjorde noe med han andre).

Hørtes litt rotete ut, men håper dere forstår. I dag fikk jeg melding om at han andre fyren har klamydia, noe jeg antakeligvis også har fått da, og jeg har gitt videre til fyr nr 1.

Han vet jo selvfølgelig ingenting om dette, og jeg har ikke lyst å fortelle han at jeg har hatt sex med en annen. Jeg forstår jo at han egentlig ikke har noen ting å si på meg mtp at vi ikke er sammen eller har den ekslusiviteten blant hverandre som vi har hatt før. Men jeg er likevel redd for at han kommer til å reagere, bli sint og se på meg veldig annerledes.

Hadde dere gjort det? Aner ikke hva jeg skal gjøre. Anonym poster: e574176d4b2a6c3e48533395ba486e75

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du sier det til han. Pungen hans skal ikke råtne på grunn av dine sidesprang.

Det er ikke sidesprang når vi verken er sammen eller holder på. Men jeg bryr meg jo om fyren.

Anonym poster: e574176d4b2a6c3e48533395ba486e75

Sorry, leste det som om dere hadde vært ilag. Uansett, eneste riktige blir å si det til han. Du kan ødelegge ganske mye i livet hans om han ikke får vite om det.

Lenke til kommentar

Si at du har klamydia og må ha fått det av han. Veldig stygt gjort, og ikke noe jeg egentlig vil anbefale, men det er i hvert fall en løsning på problemet.

Uansett hva du gjør så bør det hele ende med at både du og fyren får testet dere.

Ja.. jeg har tenkt på det. At jeg kanskje bare skal si at jeg har det, og spørre han om hvorfor jeg har det. Han har jo nettopp vært i bulgaria på partytur.

Om jeg skulle få gnagende dårlig samvittighet sier jeg at jeg har hatt sex, men at det er en stund siden, og ikke rett før jeg så han igjen.

Egentlig så har jo han ingenting med at jeg har sex med andre siden vi ikke er sammen. Men dette her gjør jo at jeg tvinges til å måtte si det. Anonym poster: e574176d4b2a6c3e48533395ba486e75

Lenke til kommentar

Det er ulovlig og straffbart og bevisst spre klamydia videre, herunder også unngå og opplyse partnere om mulig smittefare. Så vidt meg bekjent så kan man få legen til å invitere navngitte partnere for å ta en sjekk, men man har en tydelig plikt til å se til at disse personene får informasjonen og sjekker seg selv.

Husk og at klamydia kan ligge i kroppen i lang tid uten symptomer, så tidspunktet for når du fikk det er ikke nødvendigvis så åpenbar for vedkommende du roter med.

Lenke til kommentar

Det er ulovlig og straffbart og bevisst spre klamydia videre, herunder også unngå og opplyse partnere om mulig smittefare. Så vidt meg bekjent så kan man få legen til å invitere navngitte partnere for å ta en sjekk, men man har en tydelig plikt til å se til at disse personene får informasjonen og sjekker seg selv.

Husk og at klamydia kan ligge i kroppen i lang tid uten symptomer, så tidspunktet for når du fikk det er ikke nødvendigvis så åpenbar for vedkommende du roter med.

Ja, jeg forstår jo at jeg må si ifra om det. Men det er jo ikke sånn at jeg BEVISST har spredd det videre. Jeg visste jo ikke om at han andre hadde klamydia.

Jeg er bare redd tror jeg for reaksjonen til nr 1, og hvordan jeg skal takle det. Anonym poster: e574176d4b2a6c3e48533395ba486e75

Lenke til kommentar

Eg er klar over at du bevisst ikke har spredt det videre, men du vet nå at du er smittet, men du forteller det ikke. Det er ulovlig og straffbart.

Det var da voldsomt. Så vidt jeg kan se har hun ikke sagt noe om at hun ikke skal si det. Hun spør her om hvordan hun skal si det, ikke om hun skal si det.

Lenke til kommentar

Eg er klar over at du bevisst ikke har spredt det videre, men du vet nå at du er smittet, men du forteller det ikke. Det er ulovlig og straffbart.

Hun vet strengt tatt ikke det. Hun har jo ikke testet seg selv ennå. Hun antar at hun har fått det.

Stemmer det her ja.

Jeg har ikke testet meg selv enda. Det er for tidlig, så må vente til fredag. Grusomt å vente så lenge, i tillegg til at jeg må vente på svar. Jeg krysser fingerene og tær og håper at det har gått fint, men sannsynligheten for at jeg har fått det er nok størst.

Men jeg har hørt noe sånt at det tar lang tid før ting "aktiveres" der nede. Så hvis jeg hadde sex med fyr nr 1 ca en dag etterpå, så kan det jo hende han har sluppet unna? Eller? noen som vet? Anonym poster: e574176d4b2a6c3e48533395ba486e75

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...