Loomy Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Driver å lærer meg PHP for tiden. Leser boken Beginning PHP4. Der er et eksempel der jeg skal ha en side, text.html, med et form som har name="author". Når dette skjemaet blir submit'et skal det komme opp Your favourite author is: $author text.html <HTML> <HEAD></HEAD> <BODY> <FORM METHOD=GET ACTION="text.php"> Who is your favourite author? <INPUT NAME="author" TYPE="TEXT"> <BR> <BR> <INPUT TYPE=SUBMIT> </FORM> </BODY> </HTML> text.php <HTML> <HEAD></HEAD> <BODY> Your favorite author is: <?php echo $author; ?> </BODY> </HTML> Som dere ser er det ingen feil med stor/liten bokstav slik boken foreslo :-? Noen guruer som kan finne feilen? PS! Bruker IIS server på localhost og PHP 4.3.3 Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Jeg går utifra at du har en oppdatert php versjon, og derfor må du skrive $_form-method['variabelnavn'] I dette tilfellet $_GET['author'] Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå