briddern Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Hei alle sammen. I dag tenkte jeg at jeg skulle søke luftforsvaret i forsvaret, men på forsvaret.no står det følgende; "søknadsfrist utløpt". Det eneste man har mulighet til å søke på er garden. Noen som vet hvorfor man ikke kan søke? Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Sannsynligvis fordi søknadsfristen er utløpt. Om det er Luftforsvarets flygeskole du er interessert i, kan du nok finne mer info og erfaringer her. Og så får du passe på å få blitt med på søknadsrunden neste gang. Lenke til kommentar
briddern Skrevet 1. september 2012 Forfatter Del Skrevet 1. september 2012 hvorfor står det da skrevet overalt at man kan søke det året man går ut av 3. klasse? Lenke til kommentar
patix95 Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 hvorfor står det da skrevet overalt at man kan søke det året man går ut av 3. klasse? Altså, opptakene er ikke hele året. Det er derfor satt av et begrenset tidsrom du kan søke. Søknadsfristen utløper 1. mars. Det har ikke åpnet for søknader neste år. Opptaket er i sommerferien. Om du ville søkt i år, er jeg redd du måtte ha søkt før 1. Mars i år. Lenke til kommentar
Mann190 Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 søknadene blir åpnet nå til høsten og løper typisk ut i desember/mars. Luftforsvarets flygeskole stenger 1. Des, og åpner nå til høsten en gang Lenke til kommentar
briddern Skrevet 2. september 2012 Forfatter Del Skrevet 2. september 2012 Takk, akkurat det svaret jeg ønsket å lese! Lenke til kommentar
Mann190 Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Takk, akkurat det svaret jeg ønsket å lese! Tenker du å søke Luftforsvarets Flygeskole, så kan du søke året du går i 3. Vgs. Det skal jeg! =D Lenke til kommentar
briddern Skrevet 3. september 2012 Forfatter Del Skrevet 3. september 2012 Tenker du å søke Luftforsvarets Flygeskole, så kan du søke året du går i 3. Vgs. Det skal jeg! =D Kom til å tenke på at det kanskje er lurt å søke befalsskolen før man begir seg ut på den krevende utdanningen for å bli pilot i forsvaret? Men da igjen, blir ikke det to år befalsskole ettersom man faktisk skal inn på befalsskolen senere? (Et par som har nevnt at det er lurt med befalsskole før luftforsvaret tidligere) Lenke til kommentar
William_S Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 Når man går flyskolen så får man grunnleggende befalsutdanning med på kjøpet som er et 1/2 år på Kjevik som jeg tror er før uttaksflygingen i Bardufoss. I tillegg så får man også Luftkrigsskolen fordi man blir en offiser. Så det er absolutt nada grunn til å ta noe befalsutdanning før man søker flyskolen. Lenke til kommentar
briddern Skrevet 3. september 2012 Forfatter Del Skrevet 3. september 2012 Den er grei, men på anbefalinger fra dagens piloter sto det i hvert fall at han ene gjorde det jeg nevnte og at han mente det var lurt. I tillegg fortalte en helikopterpilot fra forsvaret det samme, men du har nok rett! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå