Gå til innhold

Info om søknad til forsvaret

briddern

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

I dag tenkte jeg at jeg skulle søke luftforsvaret i forsvaret, men på forsvaret.no står det følgende; "søknadsfrist utløpt". Det eneste man har mulighet til å søke på er garden.

Noen som vet hvorfor man ikke kan søke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

hvorfor står det da skrevet overalt at man kan søke det året man går ut av 3. klasse?

Altså, opptakene er ikke hele året. Det er derfor satt av et begrenset tidsrom du kan søke. Søknadsfristen utløper 1. mars. Det har ikke åpnet for søknader neste år. Opptaket er i sommerferien. Om du ville søkt i år, er jeg redd du måtte ha søkt før 1. Mars i år.

Lenke til kommentar

Tenker du å søke Luftforsvarets Flygeskole, så kan du søke året du går i 3. Vgs.

Det skal jeg! =D

Kom til å tenke på at det kanskje er lurt å søke befalsskolen før man begir seg ut på den krevende utdanningen for å bli pilot i forsvaret? Men da igjen, blir ikke det to år befalsskole ettersom man faktisk skal inn på befalsskolen senere? (Et par som har nevnt at det er lurt med befalsskole før luftforsvaret tidligere)

Lenke til kommentar

Når man går flyskolen så får man grunnleggende befalsutdanning med på kjøpet som er et 1/2 år på Kjevik som jeg tror er før uttaksflygingen i Bardufoss. I tillegg så får man også Luftkrigsskolen fordi man blir en offiser. Så det er absolutt nada grunn til å ta noe befalsutdanning før man søker flyskolen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...