LarZen Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Jeg kommer aldri til å kjøpe noen "avansert"/"smart" tv. Da blir det ikke noe tv på deg i fremtiden, og dagens toppmodeller som leverer den beste bildekvaliteten er alle smart tv Lenke til kommentar
tjbr Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Meningene til John Sculley har vel aldri vært de beste.. Synes å huske han mente Steve Jobs ikke hadde peiling på hvordan apple skulle styres og sparket mannen, etter det var det et tiår med røde tall for apple, helt til Jobs kom tilbake.. Scully er stortsett kjent som mannen som sparket Jobs og etterpå skrev biografi om seg selv og delte ut den til alle ansatte i Apple. Lenke til kommentar
MooYak Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Så velg en annen universalfjerkontroll? Eller styr ting med en tablet eller mobil?AtW Nexus 7 har vel IR-port. Kan bli en bra universalfjernkontroll det 1 Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 All makt til eplet!!! Herlig med amerikanske blodkapitalister Lenke til kommentar
phax Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Jeg har allerede en Logitech Harmony universalfjernkontroll. Den har masse små knapper som passer dårlig overens med de ulike brukergrensesnittene på min TV og dekoderboks. Den har masse knapper, men jeg bruker kanskje bare 20% av dem regelmessig. Masse menyknapper som jeg ikke trenger også. Og de knappene jeg bruker ofte er ulogisk plassert. Jeg må se på fjernkontrollen for å kunne finne riktig knapp, for det er så mange nesten like knapper at det er nesten umulig å bare føle seg frem i mørket. Den funker, men jeg mener at den originale fjernkontrollen fungerer bedre. Så jeg bruker stort sett bare den originale. Jeg har en Philips SRT9320. Den har ikke det problemet. Få fysiske knapper med logisk plassering til kun de viktigste funksjoner som jeg bruker daglig, mens mer avanserte innstillinger som du kanskje har behov for en gang i året er skjult i touchscreenmenyen. Veldig enkel å programere etter egne behov, så jeg trenger ikke definere hvilke apparat jeg skal styre. Volum går på forsterkeren, kanalvelger styrer dekoder, kildevalg går på tven osv. Så denne kan jeg strengt tatt benytte i blinde. Men nå ramler vi vel strengt tatt av temaet her som var TV fra apple. 2 Lenke til kommentar
TheMoonMan Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 (endret) Aldri i verden om de horrible ikonene til Apple havner på min TV. Jeg er ikke 12 år. Endret 21. august 2012 av TheMoonMan 1 Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Ettersom jeg ikke eier bruker et eneste Apple produkt, tror jeg nok neppe det blir noe iTV på meg med det første. Men er spent på hvilket prisleie de velger å legge seg i, og hva de vil inkludere av funksjonalitet. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Problemet hos meg er at borettslaget har valgt at alle leilighetene skal ha Altibox. Altibox har bra internett via fiber, med brannalarm og TV. Men du MÅ bruke deres egne tunerbokser koblet til TVen. Saken er enkel hvis du kan skaffe en TV med innbygget mottaker. Jeg har TV med innebygget RIKS-TV-mottaker på hytta. Problemet er den elendige boksen, som et håpløs å integrere i en helhetlig løsning. Apple er eksperter på å tenke helhetlig og tenke nytt. Jeg vet ikke hvordan Apple løser problemet med trege og dårlige tunere. Kanskje ved å lagre et eget kabelselskap? Lenke til kommentar
Raymond Brun Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Jeg er drittlei av at jeg må ha 4 fjernkontroller for å kunne betjene all elektronikken min.Flere av dem har elendig rekkevidde, og må pekes nøyaktig som en laserpeker og jeg må trykke flere ganger på knappen...Hvis flest mulig greier er innebygget i TVen, kan jeg sparke ut en masse bokser med fjernkontroller. Logitech Harmony/900/one, make a pick. One ring to in darkness bind them. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Jeg vet ikke hvordan Apple løser problemet med trege og dårlige tunere. Kanskje ved å lagre et eget kabelselskap? Det går rykter om at de vil tilby TV over internett, da vil de slippe problemet med trege tunere og borettsslag som bestemmer TV-tilbyder. Lenke til kommentar
Tekno Brukeren Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Vist iTV få samme media utvalg som Apple TV kommer aldri Apple til og vinne TV-krigen, Utvalget der er elendig særlig norsk innhold. Og får iTV innebygd digital tv dekoder eller går den bare på Internett? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Jeg kommer aldri til å kjøpe noen "avansert"/"smart" tv. Da blir det ikke noe tv på deg i fremtiden, og dagens toppmodeller som leverer den beste bildekvaliteten er alle smart tv He, he - både sant og irriterende. Jeg håper og tror at en eller annen av produsentene tar til vettet før jeg skal handle TV neste gang. Jeg er svært skeptisk til masse funksjonalitet jeg ikke behøver og dermed egentlig bare øker risikoen for feil. Skulle gjerne sett de laget "smart" funksjonaliteten som en valgfri innstikks-boks... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 (endret) Problemet hos meg er at borettslaget har valgt at alle leilighetene skal ha Altibox. Altibox har bra internett via fiber, med brannalarm og TV. Men du MÅ bruke deres egne tunerbokser koblet til TVen. Du må vel ikke koble altibox-boksen til TV'en ? (du må nok betale for tjenesten (antagelig via husleie), men du trenger jo ikke benytte den). Det går rykter om at de vil tilby TV over internett, da vil de slippe problemet med trege tunere og borettsslag som bestemmer TV-tilbyder. Borettslaget kan nok bestemme hva du betaler for, men ikke hva du bruker. (skjønt, styret kan vel bli litt hissige om noen visuelt forsøpler området med f.eks parabol) Edit; Mulig noen borettslag har varslinger via TV (Get og Altibox har vel slike tjenester), de blir det jo litt leit for dem om du ikke kobler til en skjerm. Allikevel tror jeg ikke de kan tvinge deg, lite lite som de kan forlange at folk skal anskaffer TV. Endret 21. august 2012 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 (endret) Du har tydeligvis god råd, dersom du mener det er greit å betale for TV fra Altibox som borettslaget bestemmer, men at jeg også har friheten til å benytte en annen tjeneste (som neppe er gratis) i tillegg. Da ender jeg opp med å betale dobbelt så mye, og ikke alle har råd til det. Det er ikke mange alternativer heller. De fleste krever at jeg setter opp en antenne, og jeg har ikke lov til å rote til blokkens fasade. Altibox har elendige tunere som bruker lang tid på å starte eller skifte kanal. Håper å få en TV med den funksjonmen innebygget, laget av et firma som Apple. De hadde aldri laget en så elendig tuner. Endret 21. august 2012 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Du har tydeligvis god råd, dersom du mener det er greit å betale for Altibox som borettslaget bestemmer, men at jeg også har friheten til å benytte en annen tjeneste (som neppe er gratis). Da ender jeg opp med å betale dobbelt så mye, og ikke alle har råd til det. Det koster å være kar.... Vel, borettslaget jeg bor i har avtale Get, kr 109,- pr måned som er lagt inn i husleia (pvr boks). Dog er hverken internet eller alarm med i prisen. Hovedgrunnen for at avtalen finnes er nettopp; De fleste krever at jeg setter opp en antenne, og jeg har ikke lov til å rote til blokkens fasade. ...å holde området fritt for hundre-og-førti paraboler. Dog er det noe klaging fra folket som benytter internet til alt de ser på skjermen. De har jo slett ikke lyst å betale for noe de ikke bruker i det hele tatt (og ikke vil de sette opp parabol heller). Vanskelige greier det der. Litt lettere blir det nok når vi alle har fiber og nett-tv er blitt normalen. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 (endret) Når man er inne på det med funksjoner på fjernkontrollene og enheten man bruker. Man kan klare seg med en fjernkontroll . Problemet er at forskjellige personer vil ha forskjellig oppsett . Plasseringen av knappen kan man ikke gjøre så mye med annet annet en å finne den som har mest mulig riktig plassering. Her er det viktig å finne å finne den som gir deg de mulighetene man ønsker. Logitech Harmony er nok det beste valget hvis man også tenker økonomi. ( det er en av de som virkelig er fleksible på det meste ) når det gjelder plastringen av de forskjellige funksjonen så må man bare lære seg hvordan det funger og samtidig være kreativ når man programmerer den Den feilen de fleste gjør her er å ikke lære seg fult ut hvordan en slik fungerer. Da vil den virke tungvindt å bruke Men hvordan skal Apple klare å imøtekomme så forskjellige behov ? Hvis de kun satser på en smart tv løsning så vil det ikke passe alle og man er like langt og så må alle av dagens kanaler/selskap være med her så lenge man har 5 større aktører her så blir det ikke let Endret 22. august 2012 av den andre elgen Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 (endret) Jeg har allerede en Logitech Harmony universalfjernkontroll.Den har masse små knapper som passer dårlig overens med de ulike brukergrensesnittene på min TV og dekoderboks.Den har masse knapper, men jeg bruker kanskje bare 20% av dem regelmessig.Masse menyknapper som jeg ikke trenger også.Og de knappene jeg bruker ofte er ulogisk plassert.Jeg må se på fjernkontrollen for å kunne finne riktig knapp, for det er så mange nesten like knapper at det er nesten umulig å bare føle seg frem i mørket.Den funker, men jeg mener at den originale fjernkontrollen fungerer bedre.Så jeg bruker stort sett bare den originale. Vel, da skulle du heller ha valgt Philips Prestigo, angrer aldri på at jeg kvittet meg med den klumpete og ekle Logitech Harmony One'en jeg hadde. Lå aldri godt i neven og hadde alt for mye dill dall... http://www.teknofil...._prestigo/86337 Endret 21. august 2012 av ArcticOC Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Jeg kommer i alle fall ikke til å velge en programformidlingsløsning som binder meg opp til en spesiell produsents HW. Dette er en trend vi stadig ser mer av, og som jeg misliker sterkt. Samme med opplegget der hver TV-kanal skal ha hver sin eksklusive webportal. Her er det best om rollene holdes adskilt. Jeg vil ikke ha en situasjon der hvilken type TV du kjøper skal avgjøre om du har tilgang til Discovery eller TV2. Vi kommer stadig nermere situasjonen i USA der hvilket teleselskap du velger avgjør hvilke mobiler du kan få, eller motsatt. I alle tilfeller ødeleggende for all konkurranse. 2 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Da har du et problem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå