XmasB Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Mulig jeg ikke var tydelig nok. "Jeg sitter med det motsatte inntrykket at de som husker D2 syntes ikke dette var i nærheten..." Om det stemmer vet jeg ikke, men det er ihvertfall det inntrykket jeg har fått fra de fleste jeg har snakket med om D3, samt det jeg leser på nett. At D3 ikke følger det som fungerte godt i D2, men heller tar fra det som fungerer godt i WoW. Min personlige mening (i tilfelle noen måtte mene jeg uttaler meg på andres vegne... sigh) er at det er såpass forskjellige spill (D3 og WoW), og dermedikke nødvendigvis slik at konsepter fra et spill kan overføres til et annet. Lenke til kommentar
LMH Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Du har rett, dei er to svært ulike spel, men heldigvis har ikkje WoW einerett på å ha ein felles arena der ein kan selgje utstyr. Viss det ikkje hadde vore ein form for AH i Diablo 3 hadde det vore skandale, det er ein grunn til at sider som d2jsp og andre uoffisielle alternativ oppsto. Er det AH i seg sjølv dei som hugsar D2 klagar på, eller er heilt konkret korleis AH fungerer? Eg blir berre forundra over kor mange, ikkje retta mot deg, som klagar på AH og andre ting med D3 og peiker på at "ting var betre før" eller "det er for likt WoW", fullstendig verdilause argument så lenge ein ikkje kan komme med forslag om noko som fungerer betre. D3 er designa for ein langt større brukarbase enn D2 nokonsinne kunne drøyme om, noko eg trur mange gløymer. Med det i bakhovudet blir dei aller fleste designvala som Blizzard har tatt, inkludert AH, fullstendig logiske. Lenke til kommentar
Wrathmont Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Er det AH i seg sjølv dei som hugsar D2 klagar på, eller er heilt konkret korleis AH fungerer? Har ikke så mye imot ah i seg selv, men designvalgene som fulgte rundt det. Reduserte droprates på bra gear og et økt fokus på gull gjorde at spillet gjemte grindaspektet langt dårligere enn forgjengeren. Når det i tillegg ikke var noe poeng i å lage nye characters sank levetiden til spillet drastisk. Likevel er det verdt å huske at D2 ikke var på langt nær så bra som folk vil ha det til før etter første expansion og 1.10 patchen med synergies. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 Likevel er det verdt å huske at D2 ikke var på langt nær så bra som folk vil ha det til før etter første expansion og 1.10 patchen med synergies. Out of the box så var Diablo 2 helt grei, selv uten patch og expansion, dog det er definitivt klart at med patchen så ble spillet mye bedre. Diablo 2 var ganske så morsomt siden det faktisk var en god kombinasjon av RPG / Action og random generated nivåer så man viste ikke hva som kunne komme bak neste sving , noen av fiendene kunne også være ekstra vriene å ta livet av med visse våpen kombinasjoner noe som ofte gjorde at man måtte prøve andre taktikker eller få tak i nye våpen før man prøvde på nytt igjen. Jeg savnet dog litt mer personalisering i D2 og et større klassevalg , at man kun hadde et begrenset utvalg av klasser og ingen mulighet til å tilpasse utseendet til avataren din (fysisk utseende , hudfarge , kjønn , ) og følelsen at det manglet noe på taktikken gjorde egentlig ikke så mye siden spillet selv veide opp for det uten problemer. Når D3 kom ut så håpet jeg at alle de svake punktene til D2 ble forbedret og at vi igjen fikk se klassene fra D1 , D2 og de nye fra D3 men akk så feil jeg tok. Nå håper jeg virkelig Torchlight 2 får alt riktig fra første stund, hvis ikke så må jeg vel stikke en tur innom GoG og plukke opp noen gode Rpg'er der. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå