Gå til innhold

Dykkeferie til Thailand med kjæresten - beste opplevelse?

Anbefalte innlegg

Hei jeg og kjæresten har bestilt flybilletter til Thailand\Bangkok 14-30 sep. Jeg har Padi advance fra før, men kjæresten min skal ta "lappen" der nede.

Jeg tok lappen på Ko Tao i 2007. Jeg hadde et knallbra opphold på Ko Tao resort med både kurs og opphold som er vanlig der nede. Men det har kanskje endret seg og det finnes andre steder som er bedre å dra for dykking?

Men ting har kanskje endret seg over tid. Mange sier at Ko Tao er ødelagt av turistene, men det kan jo også være overdrivelser fra greenpace sympatisører...?

Så spørsmålet mitt er, hvor i Thailand trivdes du med å ta dykkerlappen, eventuelt et bra resort hvor man kan ta lapen.

Ser for meg et romslig budsjett på ca. 3000THB \ Natt for å få en bra standard.

Nært stranden.

17-23 sep. er dagene det skal dykkes.

Håper jeg slipper å bli skuffet av dårlig rengjøring, overfyllt kloakk og slikt som ødelegger stemningen. Jeg har planer om litt "store" kjærsteting der nede...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ko Tao er rett og slett et ELENDIG dykke sted, alt for mye folk, telte 18båter på samme dykkested en del ganger når jeg var der i 2010 og i 2011 (har venner som jobba der jeg besøkte)

jeg har dykka i nesten alle land i asia og Thailand og thailand er helt klart det dårligste med untakk av Similan som er veldig bra.

men Ko Tao er bra for fest og videre kommende kurs som tech diving osv

Lenke til kommentar

Er på ingen måte ein erfaren dykker, men tok Open Water og Advanced på Ko Tao i mars i år, pluss ei overnatting og 6 dykk på Great Barrier Reef litt seinare. Veit ikkje korleis Ko Tao var i 2007, men vi synest i alle fall det var ei svært avslappa atmosfære der. Tok lappen med Big Blue Diving som hadde svært gode instruktørar, utstyret var i orden og ting verka godt organisert. Eg synest dykkinga var mykje betre på Ko Tao enn på GBR og følte ikkje at mengden turistar var eit problem. På nattdykket var vi 5 elevar fordelt på 2 instruktørar og var med det dei einaste dykkarane i området. Utan eit fnugg av månelys var det god steming der nede!

Det er jo likevel ein straum av båtar som legg ut til dei same stadane kvar einaste dag, så det kjem mykje an på kor "nær" ein tar seg av dette. For oss var det ikkje eit problem, men det var jo også våre første dykk så kanskje vi hadde følt det annleis no. I følge ein instruktør på øya ville den største dykkerskulen på Ko Tao vore rangert som nummer tre på ei liste over land rangert etter kor mange dykkerlappar dei gjev ut, så det er no nødvendigvis ein del folk der.

Kan jo også vere verdt å nemne at vi kom frå India til Thailand og levde på eit ganske lågt budsjett, det gjere jo eit og anna med forventningane! Kan ikkje seie mykje om resort sidan vi betalte 500 Baht natta for ein bungalow på Blue Wind. Det var helt greit for oss, men ville ikkje budd der om eg hadde viktige kjæresteplanar :)

Lenke til kommentar

At det er mye folk er ikke det største problemet. Men det jeg frykter er at øya ikke er dimensjonert for alle som er der og det bare er dritt, og ferien blir dritt.

Men det er ikke høysesong akkurat da.

Men kanskje noen kan forklare hvordan det er under vann i dag i forhold til, si 5 år siden??

Og er det sånn at rom til ca. 3000thb lukter dritt og er møkkete. Jeg er ganske så negativ til folk, og har ingen problemer med å tro at de bare vil suge penger av meg der nede...

robertaas, hva er dette Similan. Fant det på google earth, men tripadvisor har ingen hoteller der. Sender du litt info??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...