EvenHimself Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Hei! Om en måneds tid begynner jeg på min bachelorgrad i musikk og audio teknologi ved Bournemouth University i England. I den sammenheng tenkte jeg det kunne være greit å komme litt forberedt, med tanke på medbrakt maskinvare. Det primære spørsmålet vil vel være: Mac vs. PC (jeg ser for meg at det blir endel Apple produkter, og at jeg kanskje må bite i tidligere utsagn om forakt for det konsernet), og hvor mye maskinkraft en bør ha. Siste spørsmål (som kanskje burde ha kommet først): trenger jeg å tenke noe særlig på dette? I skrivende stund er jeg i besittelse av en snart 2 år gammel laptop, Acer Aspire 5742G - Intel i5-460M, Nvidia GeForce GT420M, 4GB DDR3. En helt grei allrounder. Takk på forhånd til de sjeler som tar seg tid til å trylle frem et svar, det settes stor pris på! Even. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Om du først skal ha ny laptop: ASUS K55VM 15.6" HD GeForce GT630 2 GB,Core i7-3610QM,8GB RAM, 750GB HDD,DVD±RW,BT,W7 Home Lureste hadde vært SSD disk men da går man rask noen tusenlapper opp i pris. Men det er jo ikke så veldig stor forskjell, mellom den du har, så du kan jo vurdere å vente i noen måneder å se om du har behov for mere. Touchskjerm hadde vært stilig om det kom på nye modeller. Lenke til kommentar
Remmos Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Jeg har lite peil på hva om skreves av maskinvare for å jobbe med audio etc., men ville det ikke være en ide å vente litt? Den laptopen du allerede besitter er som du sier en helt grei all-rounder, og er garantert mer enn nok til å holde deg oppegående til du skaffer deg en laptop som er mer optimalisert for hva du trenger den til. Mitt råd ville vært å starte studiene, vente et par uker, snakke med noen folk, og så kjøpe seg en laptop som passer bruken du trenger. Det kan jo godt hende du langt mer på vei vil verdsette at den er lett og portabel, enn at den er sterk feks. Eller at batteritid blir viktig, eller som du sier, at du "må" ha en Mac (grøss). I tillegg detter det jo stadig maskiner ut på markedet med Ivy Bridge, og personlig ville jeg helst gått for det. Kun mine 2 cents, lykke til med studier PS! Jeg aner ikke hvordan garanti og reklamasjon funker i England, men dersom det er et aber er det vel bare å få en kompis til å kjøpe maskin for deg her hjemme og så hente den/sende den i ettertid? Lenke til kommentar
EvenHimself Skrevet 21. august 2012 Forfatter Del Skrevet 21. august 2012 Takker for svar! Og det er nok sikkert best som du sier Remmos, å vente til studiene har begynt. Det jeg tror blir viktigst vil være å ha en maskin som er kompatibel med programvaren man tar i bruk på universitetet, slik at man kan fortsette påbegynt arbeid hjemme. Fullt mulig er det også at det er lagt opp til et infomøte om nettopp dette. Even. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå