orjanoye Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Hei, Jeg går studieretningen musikk, dans og drama (MDD), noe som innebærer at jeg ikke har hatt vanlig kroppsøving på Vg.1. Men nå skal jeg ha det, så jeg bare lurtte på hva som teller mest av karakteren (er det mest teori eller praksis, og hva består faget mest av?) og betyr resultatene på praktiske tester (som forøvrig bare er 3000m på min skole) veldig, veldig mye? Må også nevne at jeg ikke er den personen som er i best fysisk form... så om noen har noen tips så tar jeg gjerne i mot det :-) Bestehels!! Lenke til kommentar
sprintball96 Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 jeg går da nu på vg.1 og nå har vi fått nytt system eller karater setting i Nordland eller i Bodin(der jeg går) da er det ikke best om ferdigheten, men vise innsatt (usikker om det var skrevet riktig) og prøv å vær inserert i å lære eller prøve. 1 Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Vis innsatsvilje og positivitet i timene, og vis læreren at du gjør ditt beste. Dette skal veie relativt tungt, allikevel har selvfølgelig ferdigheter noe å si. Det skader vel uansett ikke å komme i litt bedre form! Det kan også være 1-2 teoriprøver, som teller noe på karakteren. Lenke til kommentar
DaysOfOurLives Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 I elevsamtaler fikk jeg alltid beskjed om at jeg lå på en 4 i gym. Har alltid gjort det rimelig greit teoretisk, noe som gjorde at jeg som regel fikk 6 på den teoretiske prøven i gym hvert semester. Tror den teoretiske delen teller ganske mye, for i mitt tilfelle førte dette til at jeg som regel endre opp med 5 i gym. I forhold til gymtimene er min erfaring at det ikke nødvendigvis er de som er "best trent" eller "best i fotball" som får de beste karakterene. Som nevnt over er innsats og positivitet viktig. Å ta alle utfordringer med et smil, gjøre sitt beste og oppmuntre andre medelever under lagspill, tror jeg er en god oppskrift på god karakter i gym Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Innsats og pågangsmot er ekstremt viktig. At man hele tiden forbedrer seg, og gjør sitt beste. Jeg fikk toppkarakter i gym på videregående, noe som jeg ikke hadde forventet meg. Jeg er veldig god i styrkeprøvene, der gjør jeg mye bedre enn 6'er kravene. Men når det kom til kondisjon så er jeg rett og slett ræva. Ligger midt på 3'er der. Siste året skal man også levere inn en egentreningsrapport som jeg fikk 5'er i. Når man legger de karakterene sammen, så ligger jeg på en 4/5. Men at jeg hele tiden gjorde mitt beste i de kondisjonstestene, og forbedre meg hver eneste gang( selv med forbedring lå jeg fortsatt på 3'er, hehe), fikk jeg tilsutt en 6'er av læreren. Så konklusjonen er at man trenger ikke å beherske alt for å få topp karakter i gym. Bare gjør ditt beste, vis læreren at du virkelig prøver og vil forbedre deg hele tiden. Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Jeg ligger på en 4 i gym men fikk 5 fordi jeg viste stort pågangsmot og gjorde mitt beste selv om jeg har vond kneskade Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå