haqbar Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Jeg utvikler en intern applikasjon for et firma med fokus på musikk. Det har kommet et behov for å kategorisere og dynamisk kunne generere spillelister fra et felles bibliotek (i databasen). Det jeg ønsker er å kunne lage en multiupload form som kan håndtere 100+ mp3 filer i en batch, jeg er litt usikker på om PHP kan håndtere dette. Det ville vært å foretrekke, men om nødvendig er det ikke noe problem å ta slike store jobber gjennom vanlig sftp. Det jeg egentlig er litt usikker på her er hvordan jeg skal gå frem når jeg vil kjøre et php script (eller en annen type script om det er nødvendig) som henter ut ID3 taggene samt navnet på filen, dytter dette inn i databasen, endrer navn på filen til en md5 sum og flytter filen til riktig mappe basert på noen kriterier i ID3 informasjonen. Om jeg kaller dette scriptet etter fullført opplastning (av alle filene) med filnavnene som parameter vil vel apache sette i gang og "låse" siden inntil den er ferdig, eller er det en måte å kjøre et slikt script asynkront? Er det feks. mulig å kjøre det gjennom exec() eller lage en enkel api for scriptet som kan kalles opp etter fullført opplastning i javascript.. Jeg er litt usikker på akkurat dette og hadde satt stor pris på litt feedback om noen har erfaring med dette fra før, andre kommentarer til hele prosessen og måter å løse dette på mottas også med takk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå