moby_duck Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 Hei. For et par uker siden overklokket jeg min i5-2500k til 4,5GHz. Satt voltage opp til 1,35, og kjørte IntelBurn Test og Prime95 i noen timer, og alt virket stabilt. På maks load lå CPU-en rundt 65 grader. Har ikke hatt noen problemer før i dag, da den plutselig slo seg av. Jeg slo den på igjen, og etter ca 1 time skjedde et igjen. Sjekket temperaturene, og de lå ikke på mer enn 35 grader. Etter at den hadde slått seg av slik 3 ganger, satt jeg BIOS tilbake til default settings, men jeg synes det høres veldig rart ut at det er noe galt med CPU-en. Har prøvd å kjøre avast scan i safemode, men har ikke funnet noe galt. Noen som kan hjelpe? Har tenkt å kjøre memtest86+ nå, så får vi se hvordan det går. Lenke til kommentar
Panzerswein Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Stilte du volt på RAM manuelt, eller rørte du kun CPU volt? Hvis så, så kan det hende du har fått skade på RAM da dette synces med CPU, hvilket hovedkort bruker du? Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 21. august 2012 Forfatter Del Skrevet 21. august 2012 Har ikke gjort noe RAM volt, nei. Bruker Asus P8Z77 Pro. Nå har jeg prøvd litt forskjellig, og jeg tror det er noe galt med RAM-brikkene. Kommer ikke engang inn på Memtesten før PC-en slår seg av. Har prøvd med en test-brikke, og da fungerer det helt fint. Da jeg satt inn noen nye PC-deler for noen uker siden var jeg så uheldig at jeg klarte å sette inn RAM-brikkene feil vei, så jeg antar at brikkene har tatt skade av det. Men det har fungert fint helt til nå. Får nok bare skaffe meg ny RAM. Men før jeg bestiller, kan det hende at det er noe galt med noen av RAM-plassene på hovedkortet? Er det noen sjanse for at HK også må byttes ut? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå