Well Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 Jeg kjøpte en Acer Aspire TimelineX 3820TG (i5) for 2 år siden og har vært overrasket over hvor elendig den har vært. Det er store problemer med flere av tastene. Det har ikke hatt noen effekt å rense eller støvsuge tastaturet. PCen blir dessuten svært varm og viften går på maks uten noen tilsynelatende god grunn. Den har også begynt å slå over på batteridrift og så tilbake igjen, gjerne flere ganger, ofte når jeg bare er i berøring med den eller flytter på den. Det skjer nå stadig oftere. Det kan se ut som det kan være dårlig kontakt mot strømforsyningspluggen, men jeg er faktisk ikke sikker på om det er problemet. Jeg vet mange kjøpte varianter av denne laptoppen, fordi den kombinerte lav pris, mye prosessorkraft og lav vekt, og de skapte høy entusiasme og store forventninger. Jeg har neppe noen gang hatt en PC med dårligere kvalitet. Nå som jeg om ikke lenge skal kjøpe ny, er jeg ikke videre overbevist om Acers laptop'er. Derfor lurer jeg på om andre har hatt dårlige erfaringer med denne typen Acer-PCer? -Eller har jeg bare vært uheldig? Lenke til kommentar
Racazar Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 Nope, du har rett. Acer suger på kvalitet. Det eneste de er god på er prisen. Som jeg synes er ganske så lav, men hjelper ikke når pcene ikke varer lenger enn 1 år. Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 Jeg kjøper kun ASUS. Uslåelig på kvalitet. 1 Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Jeg har også en acer timelineX 3820TG, er kjempefornøyd med min, og den er omtrent like god i dag som da den var ny, Batteritiden har nesten ikke tapt seg på 2 års bruk. Og takket være 2 kjølevifter er den ikke varm selv under hardt bruk. Selv den dag i dag får man ikke mange 13" maskiner som tilsvarer denne med tanke på grafikkytelse (HD5650). Har ingen problemer med hverken tastatur, lading eller noe annet, etter min mening er det en av de beste maskinene acer har laget. Men sånn ellers er acer billigmaskiner, og man får stort sett det man betaler for. Men jeg har hatt flere acer maskiner og har per i dag ikke hatt behov for å sende noen av dem på service, jeg kan ikke si det samme om flere andre laptop merker jeg har hatt. 1 Lenke til kommentar
3xt Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Har selv 5820TG, problemene jeg har hatt: viss jeg tar ut/inn strømpluggen så kresjet den 90% av gangene viften er konstant på, men variere etter bruk selvfølgelig( men i en lesesal så er den nok kanskje høyt nok for å være plagsomt) den blir relativt varm i forhold til andre pc'er i samme kategori Kundeservicen demmes er minst like dårlig som kvaliteten, om ikke verre. etter første året(har hatt den i 2) så var den på service 7 ganger som tok ca. 6-7 mnd, uten noe hjelp. Ettersom den lokale butikken (elprice) gikk konkurs, og ved siste forsøk å få den reparert, så fikk jeg ikke emballasjen jeg leverte med( den originale + den "brune" som var uten for den originale) som er helt tåpelig, selv etter flere klager fikk jeg ikke noe emballasje. Nå har jeg gitt opp, siden viss jeg skal prøve å få den reparert, så koster det meg 5-600 kr service + 5-600 kr frakt siden jeg må kjøpe ny emballasje, siden de kommer til å skylde på at det er forbruker feil osv... Lenke til kommentar
Well Skrevet 21. august 2012 Forfatter Del Skrevet 21. august 2012 3xt: Jeg er enig i at kundeservicen er forferdelig. Jeg måtte bytte tastatur fordi en tast hadde rett og slett totalt løsnet innen det første året. Da jeg forsøkte å ringe for å spørre om de kunne bytte tastaturet mens jeg ventet, tillot de meg ikke en gang å snakke med avdelingen der de fikser det! De sa jeg måtte sende inn PCen og at det ville ta ca 2 uker før de sendte den tilbake, for en operasjon som tar dem omtrent 10 minutter. Etter en del kryping og masing, klarte jeg likevel å oppnå at de byttet tastatur mens jeg ventet. Ganske stor kontrast til Dell som jeg har bare opplevd fantastisk service med! Og tastaturet er virkelig det verste søppelet jeg noengang har opplevd noen gang på en laptop. OC-freak: Jeg kan heller ikke klage over reduksjon i batteritid, men derimot har jeg fått høre at videooverføring med Skype gir elendig kvalitet på mottagersiden. Lenke til kommentar
Mr Serious Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Har hatt samme problemet som noen her. Huske ikke helt navnet men det var en Acer aspire og mer skuffa kan jeg ikke bli over en pc. Ble varm omtrent fra dag 1. Taster som løsner og ting som ikke virker Batteriet ble byttet 3 ganger i løpet av 1år. Kunne aldri spille på den, fordi vifta hørtes ut som en herpa helikopter motor, som så styrta (skrudde seg av). I løpet av 1,5 år skrudde den seg av etter bare å være inne på nettleser, altså ble for varm. Har mange venner som også kjøpte Acer da, nesten alle de har de samme problemene. Pc-en for varm og skrur seg av Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Jeg har hatt en del trøbbel med min egen 3820TG. Det er spesielt irriterende at den blir så varm. Jeg har hatt Acer i fem år, men når jeg kjøper ny maskin, trolig neste år, så blir det noe annet. Angåene kundeservice, så har jeg som forhandler forholdt meg til de fleste av de store produsentene. Acer er definitivt ikke blant de beste. Det er nemlig Dell som troner øverst der, selv om de av og til gjør feil de også. Og maskiner fra alle merker har trøbbel. Men jeg merket meg ikke spesielt mange returer på Acer-maskiner, selv om det med kjøletrøbbel er en gjenganger på flere modeller. Lenke til kommentar
Well Skrevet 23. august 2012 Forfatter Del Skrevet 23. august 2012 Interessant å lese at flere har negativ erfaring med Acer. Som sagt, av alle PCer jeg har hatt har ingen hatt så mange feil som denne! Jeg fant denne gamle tråden om reklamasjonsrett: Og som trådstarter sier, og som jeg nesten hadde glemt, er at det er reklamsjonsrett på PC, - i flg TS, 5 år. Problemet er at jeg ugjerne gir fra meg min PC. Som mange andre, har jeg hele livet mitt på harddisken. Å fjerne alle data, (med evt. sikker sletting) og så reinstallere alt, er ikke fristende. I tillegg har jeg kun en foreldet PC å bruke i mellomtiden. Kort sagt, det blir alt for mye pes kreve sin rett. Men det er forferdelig synd at ikke alle vi som har problemer, krever utbedring. Acer fortjener å "betale" for sin manglende kvalitet. Selv regner jeg mine PCers levetid til 3 år, så om ett år vil jeg kjøpe ny, - om denne ikke ryker før. Det blir garantert ingen Acer! Lenke til kommentar
Well Skrevet 7. september 2012 Forfatter Del Skrevet 7. september 2012 Og da har den første tasten rett og slett falt av.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå