TBJ Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 I sommer koblet jeg ut hjemmesentralen fra Alt-i-box da jeg var to uker i syden. Nå i ettertid lurer jeg litt på om jeg har fått ny IP adresse.... Hvordan kan jeg finne ut hvilken IP adresse jeg hadde for flere måneder siden? Den må jo være logget flere steder. Forslag til hvor jeg kan lete? Lenke til kommentar
Scriptgutten Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 Ikke godt å si.. Hvis du bruker IRC, og har en IRC client som lagrer loggen på PCen så står det kanskje der etter all spammen som kommer når du kobler til. Hvis du en eller annen gang har mistet passordet på en konto på en eller annen tjeneste og brukt "glemt passord" så er det noen tjenester som forteller IP-adressen som satt i gang prosessen i eposten som kommer. Du kan sjekke om du har noe liggende. De fleste tjenester pleier vel å lagre IP-adressen, men så er de fleste også tilbakeholdende på å levere ut slik informasjon. Med mindre du kjenner noen som driver en tjeneste som du har brukt så kan det bli vanskelig. F.eks så vil admins på dette forumet sannsynligvis se IP-adressen du postet innlegget ditt fra, og også IP-adresser fra tidligere innlegg, men om de er villig til å hjelpe er en annen sak. Er det noe som ikke fungerer lengre siden du lurer? Hvis ikke så gjør det vel isåfall ikke så mye? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå