Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er norske menn for feminine?

Anbefalte innlegg

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10067902

Ganske tynt grunnlag å konkludere med at norske menn er for feminine fordi 1/5 av norske kvinner synes det.

Men for ordens skyld så synes jeg, at den gyldne mellomvei er noe å satse på for oss menn. Menn skal selvfølgelig være menn, men man kan samtidig være forståelsesfull og medfølende. Man er ikke en feminin tøffel kun fordi man er gentleman nok til å åpne døra for dama, hjelpe henne ut av jakka, eller hjelpe henne inn i stolen på et offentlig sted. Man er derimot en feminin tøffel nær man ikke klarer å sette grenser og lar seg bestemme av kvinnefolk uten videre.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

men så raskt vi blir maskuline og dropper husvask, bleieskift, matlaging og sitter i sofaen og drikker øl så er vi plutselig FOR maskuline.

makan til tøv :(

Da er man ikke maskulin, da er man heller en vorvokst guttunge som ikke klarer å ta vare på seg selv. En mann må kunne vaske hus, lage mat, vaske klær osv. seinest den dagen han flytter ut fra foreldrehuset. At et kvinnefolk eventuelt kommer for å bli betyr ikke at ansvaret faller bort.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Mange i Oslo spesielt ser ut som homser, men de er heterofile visstnok

Man ser ofte det man leter etter ... :closedeyes:

For å kunne svare på ts-spørsmålet/ene, så er det vel greit å vite hva en "mann" er for noe først!?

Jeg for min del både undrer meg og vemmes litt over røslige mannfolk som lar sine bedre halvdeler være pakkesler, ut fra matbutikken, eller en annen helt vanlig butikk.

Lenke til kommentar

For å kunne svare på ts-spørsmålet/ene, så er det vel greit å vite hva en "mann" er for noe først!?

Jeg for min del både undrer meg og vemmes litt over røslige mannfolk som lar sine bedre halvdeler være pakkesler, ut fra matbutikken, eller en annen helt vanlig butikk.

Ganske enkel definisjon: Alle ferdig utvokste eksemplarer i dyrearten "Homo Sapiens" med XY-chromosomet i den genetiske koden. :p

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ganske enkel definisjon: Alle ferdig utvokste eksemplarer i dyrearten "Homo Sapiens" med XY-chromosomet i den genetiske koden. :p

Ok, jeg skal sparke kjærringa i gang med å undersøke saken min ... :closedeyes:

Lenke til kommentar

Menn kan vel ikke klandres særlig for at vi blir "mykere" i takt med at samfunnet utvikler seg. Vi retter oss automatisk over tid etter hva kvinnene vil ha og forventer av oss. Omtrent som evolusjonen i miniatyr. De sterke vinner, eller i dette tilfellet de som kvinnene velger.

Bare for å spasere litt på kanten nevner jeg jo gjerne det velkjente fenomenet om at kvinner aldri vet hva de har lyst på, og særlig ikke i menn. Egen erfaring tilsier at det stemmer ganske godt, uten at jeg skal ytre det som fakta.

I takt med at kvinnene får mer utdanning, makt, blir mer selvstendige og så videre med den pågående likestillingen vil jo kjønnsrollene også jevnes ut mer og mer, og menn kan se seg nødt til å underbevisst tilpasse seg deretter ved å nettopp bli litt mer feminine over tid.

Men dette er nå bare mine tanker om saken, etter flere års interesse i tillegg til ergrelse over emnet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er nok slik at en del menn synes at mange kvinnfolk er for maskuline også,men det er visst ikke interessant det da.

Uansett så har jeg den klare oppfatning at det skal være en mann selv som definerer hvilken man han vil være,hva kvinner mener om det er helt irrelevant egentlig.

Mener en kvinne noe annet så vil jeg da som mann også kreve en rett til å bestemme hvordan kvinner skal være uten at de blir tatt med på råd.

Vi har jo fremdeles enda en del artige utrykk knyttet til kjønn som er ganske så vanlige,uten at det finnes noen fasitsvar på hva de betyr.

"Ta det som en mann"

Er definitivt det beste eksemplet jeg kommer på,og jeg må ærlig innrømme at jeg ikke har peiling på hva det betyr.

Det er jo også slik i dag at hvis man er i etableringsfasen med barn,akkurat ferdig utdannelse osv.ja da blir mange av de gamle stereotypene vanskelig å følge også.

Vil gjerne se den mannen i dag i alderen 20-40 som sier til kvinnfolket at han hverken gidder å ta bleieskift,hente barna i barnehagen ,eller lage middag når mor må jobbe overtid....

Det går bare ikke for de fleste som står der med vanlig økonomi og ingen hushjelp i villaen...

Slik er det nå i alle parforholdene jeg kjenner til i min aldersgruppe,ellers så hadde det nok blitt skilsmisse og spetakkel.

Sender saken til en seriøs kjønns-"forsker", jeg ,de vil nok ha svar om 5 år og 50 millioner i statlige bevilgninger.

Er selv ikke i nærheten av å være en sånn feminin type,men hadde jeg ønsket å oppføre meg mer "feminint" så hadde jeg gjort det uten å bry meg om hva kvinner mener om saken.

Uansett så er det jo noen som aldri blir fornøyd,tipper det er ca. 1/5 .

Lenke til kommentar

Personlig er jeg "mann" i situasjoner der det passer meg å være mann. Jeg åpner dører for jenter, bærer sekken deres, låner de jakker og gensere, tilbyr å følge de hjem på nattestid, hjelper de med fysisk arbeid, er dominant i senga etc etc.

Men jeg har feks aldri spandert en drink på ei jente. Det er en side av likestillingen jeg liker. Akkurat her føler jeg at balansen er perfekt i Norge! I USA "må" gutten betale uansett, det er bare sånn det er. I Norge er det 50/50. Som følge av dette kan ikke jenter "utnytte" oss like lett. Dessuten er det mye lettere å fremstå som selvsikker hvis man snakker med ei jente en hel kveld, uten å spandere ;)

Lenke til kommentar

Si heller storby menn er for feminine, tror det gjelder de fleste land om dagen dessverre..

Selv bod i +250000 byer hele livet,og greit med bruke hundprodukter osv ta vare på kroppen, men når man begynner bruke sminke, gå med jente klær, og bruker lenger tid med freshe seg opp før man går ut en mange damer da begynner det bli litt spesielt..

Men what ever floats your boat, damer liker forskjellig ting akkurat som oss menn, noen liker femi damer, andre liker tøffe damer med bein i nesa, etc etc..

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Interessant å nevne det med kvinner som er så likestilt med mannen, at de faktisk går i tøyet som på ingen måte er tilpasset femininiteten til den arten, og viser like skamløst som en tilfeldig valgt rørlegger, frem sin heller upassende sak for vurdering. Det sies at førsteinntrykket tar mellom 2-6 sek - før det sitter i "mellomlageret" av hukommelsen. Så der blir altså "mitt hanndyr" nå til dags "teppebombet" av tilsynelatende "mannerumper" som viser frem en hårløs og femi sprekk, når erfaringen forventet seg noe mer uappetittelig ...

Jeg blir litt forvirret av disse inntrykkene, tror jeg - og lurer på om man uten å egentlig få det med seg, blir hjernevasket til å bli androgyn, eller metroseksuell , eller noe annet pussig ...

Kanskje like greit å bli homse, det er nå fullt ut akseptert, ja nesten "trendy" i dag

:)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Personlig er jeg "mann" i situasjoner der det passer meg å være mann. Jeg åpner dører for jenter, bærer sekken deres, låner de jakker og gensere, tilbyr å følge de hjem på nattestid, hjelper de med fysisk arbeid, er dominant i senga etc etc.

Men jeg har feks aldri spandert en drink på ei jente. Det er en side av likestillingen jeg liker. Akkurat her føler jeg at balansen er perfekt i Norge! I USA "må" gutten betale uansett, det er bare sånn det er. I Norge er det 50/50. Som følge av dette kan ikke jenter "utnytte" oss like lett. Dessuten er det mye lettere å fremstå som selvsikker hvis man snakker med ei jente en hel kveld, uten å spandere ;)

Jævla "Queen" - du gjør deg bare kostbar du, som ei vanlig luremus ... :green:

Lenke til kommentar

Liten innrømmelse ,har heller aldri spandert drinker på jenter,men har blitt spandert på en del ganger(det å kjøpe en øl til en venninne er noe annet,da det var vanlig å kjøpe til hverandre ,slik at man slapp å stå mange i kø) .

Er noe med å betale for drinker til fremmede jenter som virker helt feil for meg,går ikke rundt og gir hundrelapper til folk ellers,så hvorfor skal det være annerledes ute på byen?

Men har opplevd at fremme bimboer har kommet bort og spurt om jeg kan kjøpe en drink til dem,da satt jeg bare ørene på ignore...

Patetisk synes jeg det er.

Men har faktisk prøvd å spandere middag på jenter,og merkelig nok så er min erfaring at de vil betale for seg selv.

Selv en eks fra langt tilbake var umulig å ta med ut på middag ,ble nødt til å betale på forhånd da jeg tok henne med ut på en helaften da hun hadde bursdag,siden hun aldri lot meg ta regningen ellers :grin2:

Endret av sykkeliten
Lenke til kommentar

Er noe med å betale for drinker til fremmede jenter som virker helt feil for meg,går ikke rundt og gir hundrelapper til folk ellers,så hvorfor skal det være annerledes ute på byen?

Men har opplevd at fremme bimboer har kommet bort og spurt om jeg kan kjøpe en drink til dem,da satt jeg bare ørene på ignore...

Patetisk synes jeg det er.

Men har faktisk prøvd å spandere middag på jenter,og merkelig nok så er min erfaring at de vil betale for seg selv.

Selv en eks fra langt tilbake var umulig å ta med ut på middag ,ble nødt til å betale på forhånd da jeg tok henne med ut på en helaften da hun hadde bursdag,siden hun aldri lot meg ta regningen ellers :grin2:

Ja, norske jenter er nok ikke som jenter flest, eller så er det den nye generasjonen. Vanligvis er det kjønnsmessig tradisjon (eller i det minste har jeg innbildt meg det) at gutter spanderer for jentene på en date. Det ser ut som norske jenter er annerledes. Har selv opplevd ganske ofte at de ikke ville bli spandert, og jeg ble tilnærmest betraktet som tøffel fordi jeg ville spandere på dem. Det var virkelig en merkelig greie, for jeg trodde at damene flest satte pris på romantikk.

Lenke til kommentar

Ja, norske jenter er nok ikke som jenter flest, eller så er det den nye generasjonen. Vanligvis er det kjønnsmessig tradisjon (eller i det minste har jeg innbildt meg det) at gutter spanderer for jentene på en date. Det ser ut som norske jenter er annerledes. Har selv opplevd ganske ofte at de ikke ville bli spandert, og jeg ble tilnærmest betraktet som tøffel fordi jeg ville spandere på dem. Det var virkelig en merkelig greie, for jeg trodde at damene flest satte pris på romantikk.

Jeg mener nå at hvis jeg inviterer ei dame med på en skikkelig date,ja da burde jeg ærbødigst få lov til å betale for det hvis jeg vil(så tøflete er det altså blitt,man må ærbødigst bøye seg ned i grusen og be om å få lov til å betale).

Trodde ei stund at jeg var heldig/møte på merkelige damer da jeg som student datet flere jenter ett år,men fikk bekreftet av flere kompiser at de opplevde det også sånn(bortsett fra en fyr i gjengen,men han dater stort sett bare kvinnfolk av typen bimbo,og blakk).

Men det finnes enda noen kvinnfolk som krever at mannen skal tjene godt,betale alt for dem,samt stå på pinne for dem uansett hva de ber om.

Håper de dør ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...