HaLV Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 Jeg begynte på et studie der kravene for å begynne var som følger: Realfagskompetanse med R1 og R2 eller R1 og noen andre realfag. Mitt problem er at jeg hadde S1 + S2 (som gir samme kvalifisering/tilsvarer som R1) og noen andre realfag. Jeg ser nå at vi skal ha kalkulus matematikk som bygger videre på matematikk tilsvarende R2, noe som er litt rart med tanke på at det egentlig bare var R1/S1+S2 som var kravet. Heldigvis er det bare matte det første året på dette studiet. Nå er jeg helt ærlig litt lost fordi jeg rett og slett ikke kan nok matte til å henge med på dette mattekurset, sad but true, jeg gjorde det bare sånn midt på treet i S1 og S2. Så jeg lurer på om det er noen som har noen gode tips? F.eks siden jeg aldri har hatt R2, hva er det fra R2 som bygges videre på i kalkulus? Eller hva er det som er grunnleggende å kunne før man i det hele tatt begynner på kalkulus? (jeg frykter nå at svaret er "alt") Jeg forstår at dette blir veldig mye arbeid, men jeg er hovedsaklig ute etter å bare ikke stryke i kurset. Så hvordan bli klar for kalkulus kjapt? Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 Ja, før man begynner på Kalkulus, så MÅ algebraen være i boks. Kalkulus er en viderebygging på algebra, og man bruker algebra konstant når man driver med kalkulus. Sjekk om du er up-to-date på det som ligger av videoforelesninger i denne spillelista: http://udl.no/matematikk/algebra Ligger noen kalkulus-videoer her også, men det er ikke like utfylt. But it's a start. http://udl.no/matematikk/kalkulus Lenke til kommentar
HaLV Skrevet 21. august 2012 Forfatter Del Skrevet 21. august 2012 Hjertelig takk, de videoene der er jo gull verdt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå