schtanP Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 Jeg skal flytte over til USA og tenkte i grunn bare å kaste PCen på dynga, men så dette forumet og hvis jeg kan få noen kroner for den er jo det bare flott Så hva tror dere er en realistisk pris for: Modell: Dell XPS 630 Prosessor: Intel Core 2 Quad Q9400 @ 2,66 GHz 2.67 Ghz RAM: Kingston HyperX - Minne - 8 GB ( 4 x 2 GB ) - DIMM 240-pin - DDR2 - 800 MHz / PC2-6400 - CL4 - 2.1 V - ikke-bufret - ikke-ECC (har også 4GB Dual Channel DDR2 800Mhz [4X1024MB] liggende som maskinen egentlig ble levert med) Skjermkort: Nvidia GeForce GTX 280, 1 GB Lydkort: Sound Blaster X-FI Xtreme Skjerm: FP/BL - 19in (1907FP TCO99) UltraSharp Black Flat Panel w/HAS (aner ikke hva dette betyr, men ok skjerm fra 2006...tror ikke den er så mye verdt :-) ) Optisk drive: 16X dvd rom drive mediekort: 19-IN-1 Bluetooth media card reader Harddisk: 750GB SERIAL (7200 RPM) Jeg kjøpte PCen februar 2009 Er det ellers noe dere trenger av info så bare si ifra :-) Takknemlig for alle svar Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 (endret) Realistisk så kan du be om en 1000 lapp for denne pcen. 1250Kr inkludert skjerm. Edit : Skjermen er for gammel for å være verdt 500 lapp ekstra, 250 blir da mer riktig men kun som følge med pcen. I seg selv er skjermen verdt null og niks. Endret 20. august 2012 av Malvado Lenke til kommentar
Gjest PingPangbv Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 Realistisk så kan du be om en 1000 lapp for denne pcen. 1500Kr inkludert skjerm. Jepp, dette oppsettet er ganske så utdatert nå dessverre =/ Lenke til kommentar
knutsen92 Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 Ikke vær så kjipe da. La gutten i alle fall prøve seg på 2000kr. Oppsettet i seg selv drar jo spill som WoW, CSS og mange andre spill nesten på maksimum grafikk. Skriv dette i annonsen og du vil få veldig mange henvendelser. Hadde det vært meg, så hadde jeg startet på 3000kr og gått nedover i.h.t henvendelser. Lenke til kommentar
Kurio Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 Ikke vær så kjipe da. La gutten i alle fall prøve seg på 2000kr. Oppsettet i seg selv drar jo spill som WoW, CSS og mange andre spill nesten på maksimum grafikk. Skriv dette i annonsen og du vil få veldig mange henvendelser. Hadde det vært meg, så hadde jeg startet på 3000kr og gått nedover i.h.t henvendelser. Støtter denne. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 Ikke vær så kjipe da. La gutten i alle fall prøve seg på 2000kr. Oppsettet i seg selv drar jo spill som WoW, CSS og mange andre spill nesten på maksimum grafikk. Skriv dette i annonsen og du vil få veldig mange henvendelser. Hadde det vært meg, så hadde jeg startet på 3000kr og gått nedover i.h.t henvendelser. TS spurte om en realistisk pris, ikke hvor mye han kan svindle folk for ... Lenke til kommentar
Perdurabo Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 Takk for svar. Det var nok noe i denne duren jeg tenkte d ble. Hvordan er med software når du selger en brukt PC? Jeg har Win7 64-bit, word-pakken (2007), Alt av adobe programvare i versjon CS5 og antivirus McAfee som utløper i 2013 (tror ikke jeg kan flytte denne til en ny PC, men det kan jo tenkes). Er det lov å selge den videre med disse installert eller burde jeg slette hele disken? Lenke til kommentar
Perdurabo Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 Takk for svar. Det var nok noe i denne duren jeg tenkte d ble. Hvordan er med software når du selger en brukt PC? Jeg har Win7 64-bit, word-pakken (2007), Alt av adobe programvare i versjon CS5 og antivirus McAfee som utløper i 2013 (tror ikke jeg kan flytte denne til en ny PC, men det kan jo tenkes). Er det lov å selge den videre med disse installert eller burde jeg slette hele disken? Spillmessig så drar den det meste som er av spill med max eller opp mot max grafikk uten å lagge nevneverdig f.eks Skyrim.....men skjermen har jo en oppløsning på 1280x1024 så det hjelper på :-) Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 Spillmessig så drar den det meste som er av spill med max eller opp mot max grafikk uten å lagge nevneverdig f.eks Skyrim.....men skjermen har jo en oppløsning på 1280x1024 så det hjelper på :-) Host , hark! In your dreams! Nei denne pcen greier nok ikke å dra de nyeste spillene på max grafikk uten å lagge, da må man opp mot et 460 i det minste. BF3 , Metro2033 , Crysis 2 bare for å nevne noen spill hvor kortet her ikke vil gi en god opplevelse på feks 1680x1050 (standard res i dag). Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Solgte nylig en E6750 med 4850 skjermkort og 8GB ram for 1500,-. 3.parts kjøler og 3,2GHz på CPU. Selv kjørte jeg den på 3,6, men når jeg ikke lenger har "kontroll på den", så synes jeg det var best å stille ned ned noe. Så lenge PCen fungerer, og drar spill som CS:S, CS:GO og WOW greit, så var kjøper storfornøyd. Jeg ga klart utrykk for at den IKKE blåste nyere spill på ultra settings, noe kjøper selvsagt forstod. Jeg solgte ikke med skjerm - slengte inn 2 gamle IDE-disker (en 500GB, en 250GB). Diskene er nok dem som ryker først, det informerte jeg forøvrig også om... Jeg synes ikke det var svindel, men ingen kjempedeal for kjøper. Sånn i ettertid burde jeg maks tatt 1k for utstyret. TS sin PC ville jeg sannsynligvis prøvd å få 2,5k for. I min verden trekker det ned at det er en "ferdig PC" fra Dell. Lenke til kommentar
knutsen92 Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 (endret) Ikke vær så kjipe da. La gutten i alle fall prøve seg på 2000kr. Oppsettet i seg selv drar jo spill som WoW, CSS og mange andre spill nesten på maksimum grafikk. Skriv dette i annonsen og du vil få veldig mange henvendelser. Hadde det vært meg, så hadde jeg startet på 3000kr og gått nedover i.h.t henvendelser. TS spurte om en realistisk pris, ikke hvor mye han kan svindle folk for ... Den idiotiske kommentaren kan du trekke tilbake. Jeg sa ikke annet enn han kunne kjøre gamle spill på maks grafikkinstilling. Dette er verken løgn eller svindel. Hadde det vært meg som hadde kjøpt den og bare hadde forventet grei ytelse i spill som WoW og CSS, så hadde jeg vært storfornøyd til "kun" 3000kr. Jeg står fortsatt på 3000kr, er alltids lov å prøve seg. Men, du kjører nok ikke Skyrim og lignende spill, det må du ikke skrive. Da er vi over på svindel, som surpompen nevnte. Endret 21. august 2012 av knutsen92 Lenke til kommentar
greenman Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Ehm, jeg sa aldri at PC-en ikke kan kjøre WoW eller CS:S. Det jeg mener er at 3000,- for en PC med en 4 år gammel prosessor og skjermkort ikke er en realistisk pris Ser ikke hvor du får "surpomp" fra heller. Den må du utdype litt mer. Lenke til kommentar
Parapraxis Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 2000. Støtter denne prisen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå