Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Clock Interrupt bsod og freeze. Cpu eller HK

Hva skal inn på rep/bytte  

1. 1. Hvilken komponent fungerer ikke slik den skal?

• I7 2500k
      0
    • asus p8z68-v pro gen3
      0

Anbefalte innlegg

Heisann. Min stasjonære hjemmebygde pc har de 2 siste ukene fryst eller bsod i tide og utide. Den har fungert utmerket i 1-2 måneder før dette.

Det jeg har testet nå er:

Ny bios

Resettet hovedkortet

Tatt ut ssd

Reinnstallert Windows 7 på mekanisk harddisk

Problemet er at jeg sliter med å komme gjennom installasjonen. Nå klikker den helt i slutten av oppsettet etter at Windows er innstallert. Så driver feil er utelukket, den har også frosset helt i starten av Windows installeringen.

Rammen har jeg hatt ute og testet med bare 1 av 4 brikker, samt vekslet på disse.

Strømforsyningen viser normale verdier i bios, men har ikke noe erstatning for å utelukke den helt.

Bare det faktum at den fryser i Windows installasjonen får meg til å være ganske sikker på at det enten er hovedkortet eller cpu. Heller personlig mot cpu. Noe gode ideer??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Står S-ATA configuration som AHCI eller IDE i BIOS?

Du har en SSD og en HDD, så jeg lurer fælt på hvorfor du innstallerer W7 på HDD?

Hvordan medie innstallerer du W7, USB-penn eller CD?

Er PC'en kjøpt på komplett?

Post også feilkoden på BSOD du får, begynner med 0x... føy gjerne med hvordan komponenter du har :)

Btw, CPU er det nok ikke noe feil med, ingenting her tyder på CPU feil (uten at jeg har fått se BSOD feilkode så klart).

Og en siste ting, dobbeltsjekk at du bruker 6Gb/s kabel på S-ATA3 enhetene dine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...