henriklh Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Har en maskin (2500+ og Asus A7N8X Deluxe) som har "dødd". Symptomene begynte med at Win XP anbefalte en sjekk av minnet. Før det lot seg gjennomføre, stoppet maskinen. Når jeg prøver å starte maskinen, blinker CD/DVD-lampen og jeg hører at noe starter/stopper flere ganger (CD eller disk). Det kommer ikke signal til skjermen. Har prøvd minnet og CPU'en på en annen maskin med samme type hovedkort (muligens litt nyere revisjon av hovedkortet) => Helt OK. Lurer på om hovedkortet kan være dødt. Har du andre forslag? Noen gode forslag til flere tester uten at jeg på fullstendig demontere maskinen og bytte om hovedkortene mellom de to maskinene? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Kanskje PSUèn nærmer seg pensjonsalderen ? Lenke til kommentar
hvrd Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Har du tilgang på et annet powersupply kan det være en idè å teste dette... Neste steg er å ta komponentene fra kompisens maskin og dytte inn i din. Pass på at RAM-brikkene sitter skikkelig. Lenke til kommentar
henriklh Skrevet 2. september 2003 Forfatter Del Skrevet 2. september 2003 PSU er ny i sommer - HEC 300W som kom med i kabinettet. Den har kommet godt ut i tester (leverte 350W - som er mer enn flere 350 watt'ere i samme testen). Jeg kan jo prøve å koble ut noen komponenter (CD og den ene av to disker) .... i tilfelle rottefelle.. Lenke til kommentar
henriklh Skrevet 2. september 2003 Forfatter Del Skrevet 2. september 2003 Skrudde på lyden og fikk følgende beskjed fra den lille kvinnen i hovedkortet: "System memory test failed". Siden minnet virker i en annen maskin med samme type hovedkort, antar jeg at det er noe feil med minnekontrolleren / nordbroen på hovedkortet. Lenke til kommentar
doofus Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Har denne prosessoren støtte for 333 FSB? Er det noen jumpere på kortet som kan styre FSB? står disse isåfall på 166? Har hatt det samme problemet, da var det en jumper som var ute av stilling og satte den til 200. dOOF Lenke til kommentar
henriklh Skrevet 7. september 2003 Forfatter Del Skrevet 7. september 2003 Jeg kan jo sjekke, men den har virket tidligere... Kan ha kommet borti...? Lenke til kommentar
Jaw Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Har en maskin (2500+ og Asus A7N8X Deluxe) som har "dødd". Symptomene begynte med at Win XP anbefalte en sjekk av minnet. Før det lot seg gjennomføre, stoppet maskinen. Når jeg prøver å starte maskinen, blinker CD/DVD-lampen og jeg hører at noe starter/stopper flere ganger (CD eller disk). Det kommer ikke signal til skjermen. Har prøvd minnet og CPU'en på en annen maskin med samme type hovedkort (muligens litt nyere revisjon av hovedkortet) => Helt OK. Lurer på om hovedkortet kan være dødt. Har du andre forslag? Noen gode forslag til flere tester uten at jeg på fullstendig demontere maskinen og bytte om hovedkortene mellom de to maskinene? Jeg har akkurat det samme problemet... Memory presence check failed, kom plutselig, etter at maskinen begynte å pipe (ambulanselyd ) nå starter den bare i en par sekunder og går av igjen... jeg har : p4-1,5 256Mb RDRAM Abit TH7II-RAID Lenke til kommentar
alkazelters Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Prøvd å resette cmos? hadde samme feilnmeldinger som deg når jeg hadde for agressive minneinstillinger. Lenke til kommentar
Jaw Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Prøvd å resette cmos? hadde samme feilnmeldinger som deg når jeg hadde for agressive minneinstillinger. Nei, det fungerte ikke hos meg, synes powersupply høres sannsynlig ut... Ahhh... får ikke testa noe særlig før neste helg, èn uke uten pc! !! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå