Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd å oppgradere w7 32 bit til 64 bit men får det ikke til.

Jeg søkte på nettet om hvordan installere ny w7. Fremgangen er at jeg skal sette inn platen/dvd'en og restarte maskinen og skal da få fram installeringen. Problemet er at jeg ikke fikk fram den menyen men gikk rett innpå min nåværende windows.

Jeg kjøpte denne fra komplett: http://www.komplett....ku=630907#extra

Er det noen som kan hjelpe meg med problemet?

Her ligger grunnen til hvorfor jeg vil ha 64-bit.

http://www.diskusjon...owtopic=1451083

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er problemet at det går vannvittig tregt. Tar god tid å laste mellom hver meny. Det har tatt meg mange timer og jeg begynner å bli lei.

Jeg har kommet fram der jeg formatere hdd til videre fram til der jeg skriver inn produkt nøkkel. Jeg har startet opp igjen men kommer ikke lengre for det virker som at maskinen fryser. Jeg trenger råd og hjelp for at ting skal gå fortere.

Lenke til kommentar

Jeg har fått inn alle windows filene, installert.

Når jeg har startet på nytt så får jeg menyen med å skrive navn til pc, passord og skrive produkt nøkkel. Han har fryst på forskjellige punkter her feks. etter der jeg har skrevet inn produkt nøkkel. Valgte engang å ignorere produkt nøkkelen og kom da videre helt fram til etter det punktet der jeg valgte "hjemmepc".

Jeg har prøvd å starte maskinen uten cd. Jeg kommer fram til windows loading screen. Etter da er det svart skjerm og ingenting mer skjer.

Dette begynner å bli kjedelig for meg, for nå så har jeg ikke orket å prøve videre. Min tålmodighet er tom.

Lenke til kommentar

Høres ut som det er noe hardware problemer. Du har selvsagt sjekket at all hardware støttes av 64bit versjonen av Windows 7?

Og du valgte selvsagt å formatere disken og velge "custom install" og ikke oppgradering? For valgte du oppgradering og den har overført alle programmer, drivere og innstillinger fra 32bit versjonen, kan det bli krøll.

Lenke til kommentar

Jeg formaterte hdd før jeg installerte og ja custom install.

Lurer på om det kan være ett hardware problem. Jeg gikk utifra at siden maskinen fortalte meg at den var kompatibel med 64bit at det skulle gå greit.

Argh.. skulle tatt mer tid til å sjekke det!

Lenke til kommentar

De fleste nyere pcer skal jo støtte 64bit. Men det kan jo alltids være noe som ikke støtter det. Du burde også få tatt en skikkelig sjekk av disken din, kanskje den begynner å bli sliten? Jeg har gjort hundrevis av Windows 7 installasjoner siden 2010, de fleste 64bits versjoner, og har ikke opplevd hva du beskriver.

Jeg opplever noe av det samme på en Windows 8 installasjon jeg prøver å gjøre, men det er på en virtuell pc på en nettskytjeneste som egentlig ikke støtter Windows 8. Der stopper den også alltid opp helt på slutten etter jeg har skrevet inn ønsket brukernavn.

Nå jobber support teamet til nettskytjenesten for å se om de kan løse det, men de gjør dette kun av ren nysgjerrighet så hvis de finner ut at de vil ha betalt for det, så kommer jeg ikke til å finne ut hva problemet egentlig er.

Men det kan jo ikke sammenlignes med en fysisk hjemme pc.

Lenke til kommentar

Når jeg har brukt datamaskinen så har jeg ikke merket til noe som at hdd sliter eller noe. Har ikke hatt noe problemer med maskinen før.

Uansett så setter jeg pris at det du gjør myhken, det takker jeg for. :) Du trenger ikke å gjøre mer enn du må.

Dessuten så har jeg hatt i tanken på en ny pc, en fra komplett,no, en komplett-pc til 20.000kr.. så det blir vel en realitet nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...