Cerwell Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 Hei. Jeg og min samboer skal skille lag, og i den forbindelse må jeg sette opp et dokument hvor hun signerer på at hun frasier seg all eierskap i tidligere felles bolig. Hvordan bør dette formuleres? Er usikker på valg av ord og oppsett. På forhånd takk *C Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 Det bør formuleres slik at det ikke etterlater noen rimelig tvil om hva dere mente. Hvilken situasjon er dere i nå før avtalen? Hva slags eierandel har hun? Får hun noen form for kompensasjon for dette, eller er det en ren gave fra hennes side? Hva ønsker du å oppnå? Vært samboere lenge, er dere arveberettiget? (I så fall kan det påløpe arveavgift.) 1 Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 20. august 2012 Forfatter Del Skrevet 20. august 2012 ..... Vi har full enighet og jeg blir ved huset. Hun blir kompensert for sin del av verdien på huset minus gjeld. (50% andel) Jeg ønsker å oppnå en tekst som klart sier at hun er fult kompensert, og alt eierskap fra hennes side er avsluttet. Det er ingen arv inne bildet (så vidt jeg vet Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 "Jeg, <damen til Cerwell>, overdrar med dette min ideelle halvpart i det tingsrettslige sameiet <leilighet H0204 i Elgetråkkstien 45> til <Cerwell> mot kompensasjon nevnt nedenfor. Overdragelsen skjer når kompensasjon er på min konto. Jeg, <Cerwell>, overtar <damens> ideelle halvpart nevnt ovenfor mot å yte henne et beløp på kr 1 000 000,- (EN MILLION KR). Dette beløpet skal overføres <damens> konto xxxx xx xxxxx innen 14 dager fra denne avtalen er underskrevet av begge parter. <Cerwell> overtar også all gjeld og alle forpliktelser påhvilende leiligheten, og forplikter å gjøre alt i hans makt for å besørge <damen> fritatt disse. I kompensasjonen er det tatt hensyn til disse forpliktelsene han overtar. Dersom gjeld eller forpliktelser til tross for <Cerwells> bestrebelser fortsatt blir avkrevet <damen> forplikter <Cerwell> seg til å holde henne skadesløs ved ytterligere kompensasjon. Dato: ____ Sted: _____________ ____________ __________ <Cerwelldame> <Cerwell>" Fyll på med nøytrale vitner til avtalen hvis behov. 1 Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 21. august 2012 Forfatter Del Skrevet 21. august 2012 ..... Takk! Du er suveren Krikkert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå