Nlklas Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 Heisan. Tenker det er på tide å kjøpe ny strømforsyning. Hørte rykter om at 500W ikke var bra nok for komponentene mine. Så jeg lurte på om dere hadde noe å anbefale, kanskje finne ut hva jeg trenger til oppsettet mitt. Og kanskje om jeg faktisk ikke trenger å bruke penger på å oppgradere. Har for tiden denne strømforsyningen. Kan og skrive resten av delene mine om det er til noe hjelp. Hovedkort - MSI P67A-GD65 B3, Socket-1155 Prosessor - Intel® Core i5-2500K Processor RAM - Crucial DDR3 1333MHz 8GB KIT, CL9 Skjermkort - Gainward GeForce GTX 580 1536MB PhysX SSD - OCZ SSD Octane SATA II 2.5" 128GB HDD - Seagate Barracuda® 1TB Leser - Sony Optiarc DVD±RW Writer, AD-5280S Har planlagt å kjøpe ny skjerm, en ny HDD og kanskje se om jeg finner et nytt skjermkort til SLI. Takk på forhånd : )) Lenke til kommentar
fenele Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 Skal du overclocke noe? Hvis du ikke skal gjøre det og kjøre kun 1 skjermkort er 500-650W nok. Skal du kjøre SLI med GTX 580 ville jeg kjøpt en 850W PSU. Merker du kan velge mellom er XFX/Seasonic, Corsair, OCZ, Chieftec. Vurder også modulær/semi mod for bedre cablemanagement. 1 Lenke til kommentar
Bikemech Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 Personlig ville jeg nok gått for en Corsair-PSU (da jeg har veldig god erfaring med disse). For komponentene dine vil det nok holde lenge med en 650W, men dersom du i det hele tatt vurderer SLI (pluss litt oppgraderingsmuligheter i fremtiden, ville jeg nok gått for en 850W. Om du går for en HX- eller en AX-PSU (dette gjelder da Corsair sine) er kun avhengig av om du vil ha en modulær eller semi-modulær PSU. Er lettere med cable-management med AX'en, men koster også noe mer. Håper det hjelper litt om ikke annet. 1 Lenke til kommentar
Gjest PingPangbv Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 Personlig ville jeg nok gått for en Corsair-PSU (da jeg har veldig god erfaring med disse). For komponentene dine vil det nok holde lenge med en 650W, men dersom du i det hele tatt vurderer SLI (pluss litt oppgraderingsmuligheter i fremtiden, ville jeg nok gått for en 850W. Om du går for en HX- eller en AX-PSU (dette gjelder da Corsair sine) er kun avhengig av om du vil ha en modulær eller semi-modulær PSU. Er lettere med cable-management med AX'en, men koster også noe mer. Håper det hjelper litt om ikke annet. Helt enig med alt Bikemech sier, 650w PSU holder med de komponentene du har nå, men hvis du vil sikre deg for fremtiden og allikevel skal kjøpe ny strømforsyning nå så hvorfor ikke bare kjøpe en 850W PSU? Når det gjelder merke så ville jeg personlig ha holdt meg til Silver Power, Corsair og Chieftec. Holder meg litt unna OCZ-strømforsyninger på grunn av litt høye rippelspenninger. 1 Lenke til kommentar
Nlklas Skrevet 20. august 2012 Forfatter Del Skrevet 20. august 2012 Tusen takk for svar, skal ta å lete gjennom diverse nettbutikker i morgen for å se etter noen strømforsyninger. Skal se på anbefalte merker og diverse. Har forresten ingen planer om å overklokke, men SLI kan det godt hende jeg blir å fikse. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 Tok en liten titt på hovedkortet ditt siden det stod MSI der. Ser ut som det er brukt dårlige komponenter i mosfets og VRM og at hovedkortet kan dø uten videre pga disse. Når det gjelder strømforsyningen kan man spare en del på en høy effektivitets psu og generelt om man kommer innenfor 60% belastning til 70% under load så slipper man at den blir så bråkete. Når det gjelder hva jeg synnes er bra så er det Generelt Corsair sine psu'er med 7 års garanti som er kurrante som feks AX. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå