polljen Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 Dette innlegget inneholder hovedsaklig endel "oppgulp" av ønsker/hjertesukk jeg har kommet med i diverse tråder under "Temadag". Jeg synes at Temadagen er et flott initiativ når det gjelder utfordringer både for rutinerte og urutinerte fotografer. Selv om jeg har tatt bilder i mange år, så anser jeg meg fremdeles som blant de urutinerte som ikke har så lett for å legge ut bilder i bildekritikken og da er Temadag et flott sted å begynne med dette. Jeg har såvidt prøvd meg i bildekritikken og undrer meg egentlig over at det skal være så vanskelig for personer som ikke er "lommekjent" på akam.no å finne fram til denne aktiviteten. For de som ikke måtte være kjent med "Temadag" så er dette et arrangement som (normalt) blir arrangert annenhver søndag gjennom året. Det er normalt en ny personsom er "ansvarlig"for en enkelt temadag, denne personen velger tema, kommenterer gjerne på bidrag og utfordrer en ny person til å ta ansvaret for neste temadag. Det tekniske ansvaret ligger hos en person i akam.no. Innlegget er skrevet i håp om at noen "ansvarlige" for Akam-sidene kanskje vil vurdere ett eller flere at de punktene som jeg ikke er helt fornøyd med. Oversikt over aktiviteter, bl.a.Temadag, har en egen nettside som lister opp aktivitetene. adresse til siden er: http://www.akam.no/b...kk/aktiviteter/ . Problemet med siden er at det ikke ser ut til å være link til denne hverken fra akam.no sin hovedside, bildekritikken eller andre sider der det burde være naturlig å legge en slik link. Oversiktssiden linker heller ikke videre til den reelle aktiviteten eller til forumsiden der denne aktiviteten blir diskutert. Når det gjelder forumsider vedrørende presentasjon av fotografier så er det mange fine underforum (under fotografering). Bl.a.: Bildekritikk - der hvem som helst kan poste bilder og få tilbakemelding. Fotoaktiviteter - der de mange fototreffene som akams medlemmer arrangerer har sine tråder. Her diskuterer de hvor de skal treffes og legger ut resultatene fra sine treff. Ditt fotogalleri - der vi kan lage våres egen galleri og vise våre egne bilder samlet (over tid). Hvor blir så Temadagen plassert? Jo, i underkategorien " Akam.no Bildekritikk - Tilbakemeldinger". Jeg beklager men jeg ser ikke logikken i dette. Det er ikke så mye jeg krever/ønsker når det gjelder bedre oversikt over Temadagen, men her er noen få forslag: Oversikt over aktiviteter (siden nevnt tidligere i innlegget). Link til denne siden legges slik at den er lett tilgjengelig, også for personer som ikke bruker akam.no jevnlig. Det bør ligge en link f.eks. under velkomst-hilsenen på bildektikk-siden. Enda bedre, men kanskje ikke like sannsynlig, er en liten notis på akam.no sin startside/hovedside på et fast og permanent sted. Aktivitetene som blir listet opp på http://www.akam.no/b...kk/aktiviteter/, blir linket videre til den reelle aktiviteten og gjerne også til den forumtråden som hører til aktiviteten. Temadagens forumtråder får en plassering som er mer naturlig enn dagens, og helst som et eget underforum under "Fotografering" på linje med de overnevnte underforum. Med vennlig hilsen og på forhånd takk. Polljen. 4 Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 (endret) Minn meg på dette om en uke, når jeg er tilbake fra ferie, så skal jeg se nærmere på det. Send gjerne mail til are ætt akam dått no. Endret 20. august 2012 av Aetius 1 Lenke til kommentar
polljen Skrevet 15. september 2012 Forfatter Del Skrevet 15. september 2012 Minn meg på dette om en uke, når jeg er tilbake fra ferie, så skal jeg se nærmere på det. Send gjerne mail til are ætt akam dått no. Jeg har tatt deg på ordet og sendt en (kort) mail Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 (endret) Ikke sikkert jeg får sett på den før etter Photokina. På det grøvste er jeg seksdobbelbooket der nede... Endret 15. september 2012 av Aetius Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå