Bjonski Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 Jeg har nettopp kjøpt meg en Asus X301A (13" laptop). Maskinen kommer pre-installert med masse crapware fra Asus osv. Bør jeg reinstallere med en clean install av Win7 for å unngå all denne crapwaren eller bidrar den til viktige funksjoner som Asus har implementert? Her er bilder av hvor mye som kom pre-installert: Var også en del spill, men disse er avinstallerte. Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 Svaret blir, spørs helt hva og hvordan du vil bruke din ASUS. Til eksempelvis er ikke Asus FaceLogon nødvendig for normal bruk av din PC, men det øker og forenkler sikkerheten. Asus instant Connect er etter det jeg vet en funksjon som gjør det mulig å dele internett fra eksempelvis en smartphone til PCen. Denne er for de fleste nytteløs. Asus AI Recovery kan være fint å ha, det er i grove trekk Asus sin egen versjon av Windows Recovery som du finner i Windows 7. Asus LifeFrame tilhører Webcamen, et lite program som gjør det mulig for deg å ta stillbilder, video, redigering og effekter. Om du ser dette som en nødvendighet eller ei, er helt opp til deg. Asus LiveUpdate er mer eller mindre som Windows Update, bare denne søker etter og laster ned nyeste drivere og programvare fra Asus. Selv synes jeg dette er en funksjon som godt kan bli værende. Asus Power4Gear Hybrid Dette programmet overvåker eksempelvis viftehastigheten og lar deg på Asus sine Gaming bærbare utføre mild overklokking. Asus Splendid er en funksjon som skal gi filmene du ser på din PC en mer livlig og klar fargetone. Noen liker den, mens andre synes den er helt forferdelig. Asus Virtual Camera er en funksjon som lar deg bruke Webcam på to forskjellige steder på en gang, eller multivideo konferanse om du vil. Asus Virtual Touch er jeg faktisk usikker på, men tror det er et virtuelt tastatur du kan få på PCens skrivebord, for dem som er redde for keyloggere. Dog, det kan være en fin funksjon å ha om man ofte er ute på internett kafeer eller andre offentlige plasser man kan koble seg til nett. Det er en mer sikker metode å skrive inn passord med det virtuelle tastaturet på slike plasser enn å bruke det vanlige tastaturet. Asus Web Storagey om jeg sier DropBox, Google Drive og Windows SkyDrive, så vet du nok at dette er Asus sitt inntog i Cloud basert fillagring. Men med beskjedne 2GB lagringsplass og med så mange andre å velge mellom, vil jeg si denne tjenesten er unyttig. AsusVibe2 har jeg dessverre ingen anelse om. Er du usikker, er det som regel best å la den være. ATK Package lar deg eksempelvis bruke Fn tast funbksjonene. myBitCast ... mye bedre om du bare tar en titt på disse nettsidene: http://mcaf.ee/wi02k og http://mcaf.ee/9dlxp Selv ville jeg ikke helt avinstallert dem, men heller deaktivert noen av dem fra å starte sammen med Windows. Du kan også ta en titt på programmer som eksempelvis SlimComputer Dette programmet vil gi deg informasjon om hva hvert enkelt program gjør og om du kan deaktivere den eller ei. Lenke til kommentar
hermljos Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 (endret) Edit: Inlegg slettet Endret 20. august 2012 av hermljos Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 20. august 2012 Forfatter Del Skrevet 20. august 2012 Takk for svar. Jeg prøvde å reinstallere etter å ha ventet i 30 minutter etter jeg skrev denne tråden, men det gikk ikke da ISO-en mest sannsynlig er korrupt. Jeg lar bare PCen være slik den er uten å reinstallere, den virker helt fint og programmene blir sikkert nyttige engang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå