AwK Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 Hei, jeg har lyst å kjøpe en internett kobling, som jeg bare kan putte i pcn i USB-en. Jeg har tenkt å bruke denne på steder hvor jeg ikke har internett-tilgang. Er det noen som kan mer med slike ting, enn meg, som har noen tips? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 Mobilt bredbånd? I prinsippet kan en del USB baserte mobiler fungere ved lav hastighet, ellers er 4G eller 4G LTE noe. Netcom selger vel slike men husk det er stiv pris om du laster ned mye. For det andre trenger ikke det å virke med linux så ville vurdert en annen løsning. Lenke til kommentar
AwK Skrevet 20. august 2012 Forfatter Del Skrevet 20. august 2012 (endret) Jeg har vært borti en før, da var det en usb og en antenne som tok i mot signalet... vet du hva jeg mener? Endret 20. august 2012 av CyberNoodle Lenke til kommentar
TMB Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 (endret) Det holder ikke med en sånn "dings" (modem) du må også ha et abbonement på mobilt bredbånd fra f.eks. Telenor eller NetCom. Disse USB-dingsene følger da med når du kjøper abbonement. Endret 20. august 2012 av TMB Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 (endret) Eller du kan enkelt og greit bruke en android mobiltelefon (ver 2.2 eller nyere) og sette opp wifi hotspot. Edit: Her er en rimelig telefon som fungerer utmerket til denne bruken http://www.lefdal.com/product/telecom-gps/mobiltelefon/S5360BLACK/samsung-galaxy-y-s5360-smarttelefon-sort Chilimobil og Chess Superkontant koster maks kr 10 pr døgn ved internettbruk, og har foreløpig ingen nedlastningsgrense. Ingen fast månedspris, kun pris etter bruk. Endret 20. august 2012 av Omnithunder Lenke til kommentar
TMB Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 Trenger ikke wifi hotspot engang, kan bare bruke usb og tether. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 Trenger ikke wifi hotspot engang, kan bare bruke usb og tether. Det fungerer utmerket dersom det kun er enhet som skal på nett, og operativsystemet er Windows. Wifi hotspot fungerer også mot andre OS, nettbrett etc. Lenke til kommentar
AwK Skrevet 21. august 2012 Forfatter Del Skrevet 21. august 2012 Hvordan fungerer tether? Googla og så at det var å koble sammen en pc mot mobilen. Så det er på en måte det samme som å sette opp en wifi hotspot på mobilen? Lenke til kommentar
TMB Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Det du gjør er at etter du har kobla Android-mobilen til pcen, så går du inn på innstillinger og åpner for "USB-tilknytning". Da installerer mobilen seg som et nettverkskort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå