Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har lyst å kjøpe en internett kobling, som jeg bare kan putte i pcn i USB-en.

Jeg har tenkt å bruke denne på steder hvor jeg ikke har internett-tilgang. Er det noen som kan mer med slike ting, enn meg, som har noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mobilt bredbånd? I prinsippet kan en del USB baserte mobiler fungere ved lav hastighet, ellers er 4G eller 4G LTE noe. Netcom selger vel slike men husk det er stiv pris om du laster ned mye.

For det andre trenger ikke det å virke med linux så ville vurdert en annen løsning.

Lenke til kommentar

Det holder ikke med en sånn "dings" (modem) du må også ha et abbonement på mobilt bredbånd fra f.eks. Telenor eller NetCom. Disse USB-dingsene følger da med når du kjøper abbonement.

Endret av TMB
Lenke til kommentar

Eller du kan enkelt og greit bruke en android mobiltelefon (ver 2.2 eller nyere) og sette opp wifi hotspot.

Edit:

Her er en rimelig telefon som fungerer utmerket til denne bruken http://www.lefdal.com/product/telecom-gps/mobiltelefon/S5360BLACK/samsung-galaxy-y-s5360-smarttelefon-sort

Chilimobil og Chess Superkontant koster maks kr 10 pr døgn ved internettbruk, og har foreløpig ingen nedlastningsgrense. Ingen fast månedspris, kun pris etter bruk.

Endret av Omnithunder
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...