Tangier Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 Jeg har nettopp kjøpt meg et trådløst nettverkskort til den stasjonære datamskinen min, Asus PCE-N53 11n N600. De første dagene fikk jeg koblet opp til nettverket og det fungerte helt supert, men i går så fikk jeg det Gule skiltet med utropstegn over internett-tilkoblinga, og det sto "Identifying" "No internet access". Etter en del minutter så koblet den seg likevel opp og det sto internett access, men jeg hadde det ikke. Kom ikke inn på google, skype, spotify, steam eller noe annet. Jeg søker rundt på nettet og finner mye lignende, og sjekker om jeg har innstillingene mine på det jeg skal, noe som det er på, det fungerte jo tross alt dagen før. Restarter PCen, fungerer fortsatt ikke. Søker litt videre og restarter en gang til, denne gangen kobler det seg opp og jeg har internett. I kanskje 15 minutter, før det ender opp med å ikke ha det likevel. 5 minutter senere så fungerer det igjen. Ok, kanskje noe galt med ruteren? Nope, var koblet opp med både mobilen og laptoppen uten problemer hele tiden mens jeg ikke hadde internett-tilgang på den stasjonære. Vi er ganske mange som deler på internetten da, men hvorfor er det isåfall bare den stasjonære som sliter med tilgangen? Når jeg har tilgang på den stasjonære så er det også veldig ustabilt, det vil si at det står at jeg har fin tilkobling, har som regel 4 streker, og at jeg har internett-tilgang, selv om jeg ikke har det ofte. Jeg måtte også sette nettverkskortet litt skjevt inn for at det skulle koble til i PCI-e porten, men jeg har skrudd det fast så det rikker ikke på seg, og jeg har ikke hatt problemer med at selve kortet kobler ut. Maskinspecs: WIN7 ultimate x64 Asus P5Q Deluxe 8GB DDR2 Intel Core 2 Quad Q9550 2.83GHz GeForce HD 5970 Lenke til kommentar
Tangier Skrevet 21. august 2012 Forfatter Del Skrevet 21. august 2012 Jeg fikk problemet på laptoppen også etter hvert, så jeg regner med at det bare er for mange brukere for ruteren.. Lenke til kommentar
alfal Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Jeg måtte også sette nettverkskortet litt skjevt inn for at det skulle koble til i PCI-e porten, men jeg har skrudd det fast så det rikker ikke på seg, og jeg har ikke hatt problemer med at selve kortet kobler ut. Du skal trykke kortet helt inn for og så skru det fast..har du kun problemer med andre brukere når den stasjonere er tilkoblet..det kan også være et driver problem.. Og det kan også være at du trenger en firmware oppdatering på router eller at router har ødelagt hardware eller strømforsyning.. Flere brukere skal ikke være noe problem.men viss det er det som er problemet sjøl etter en firmware oppdatering så kan du prøve å finne ut om den støtter 3party software: http://www.dd-wrt.com/site/support/router-database Litt prøv og feil søk så finner du det sikkert ut.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå