secondarykid Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 Helt siden i går ettermiddag har jeg hatt problemer med at Firefox fryser og må restartes ofte at med at den lukker seg selv med en feilmelding. Samtidlig fikk jeg problem at Vuze stopper opp med ned og opplasting av data. Tror problemet oppsto etter at jeg prøvde å koble meg på et trådløst nett som jeg ikke greier å koble meg på selv om jeg har passordet til (tilhører utleieren min som jeg bruker et annet nett hos. Hovedruteren var nede for øyeblikket.). Etter da har ting gått på tverke. Har kjørt gjennom Spybot to ganger, CCleaner, en restart med Avast som fant ødelagte filer og kjører gjennom fult søk med Avast og Malwarebytes uten at noen feil enda har blitt funnet i skrivende øyeblikk. I tillegg har jeg avinnstalert og innstallert Firefox på nytt. Trenger virkelig hjelp til å finne ut hva som er galt. Lenke til kommentar
secondarykid Skrevet 20. august 2012 Forfatter Del Skrevet 20. august 2012 Da er Avast og Malvarebytes ferdig og ingen feil ble funnet. Lurer fortsatt på om noen kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 Har du prøvd systemgjennoppretting til et tidligere tidspunkt? Kjør det helst fra sikker modus. Lenke til kommentar
secondarykid Skrevet 20. august 2012 Forfatter Del Skrevet 20. august 2012 Har du prøvd systemgjennoppretting til et tidligere tidspunkt? Kjør det helst fra sikker modus. Nei, ikke enda, men siden ting ser ut som det fungerer etter å ha kjørt en driveroppdatering skal jeg vente litt å se om det ordnet seg. Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 Vuze benytter seg av java platformen. Enkelte nettsider/plugins også. Sjekk at alt er i orden med Java hvis du har det installert. Lenke til kommentar
secondarykid Skrevet 21. august 2012 Forfatter Del Skrevet 21. august 2012 Har to Java-utgaver, den siste og den som støttes av nettbanken så det er i orden. Løste problemet med å gjennopprette til et tidligere tidspunkt. Var nervøs for at det var en trojaner eller lignende som hadde lurt seg inn. Lenke til kommentar
secondarykid Skrevet 22. august 2012 Forfatter Del Skrevet 22. august 2012 (endret) Og der fant jeg ut at Firefox fortsatt krasjer. For så å ha tatt nok en gjennoppretting, gikk jeg inn på Firefox og med nesten en gang krasjet den på nytt! De endringene som er gjort etter gjennoppretting er: * Siste utgave av Catalyst (12.8) * Oppdatering av driver til trådløsmodul. * Innstallasjon av Malwarebytes Anti-Malvare Føler lite for å ta nok en gjennoppretting. Vuze fungerer derimot perfekt igjen! Endret 22. august 2012 av secondarykid Lenke til kommentar
Bjoolz Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 (endret) Kræsjer firefox når du på sider med Flash innhold? Jeg må bruke 11.2 versjonen (11.3 er nyeste, de gjorde en endring som gjør at flash nå er et eget program istedenfor en plugin) av flash for at ikke nettlesere skal kræsje "hele" tiden. Du blir overasket over hvor mye som bruker flash player. Fra videoer på nett til reklamebannere. Hvis firefox fryser, hele nettleseren blir "hvit" når du prøver å klikke på noe, før kræsjen skjer så prøv å åpne windows oppgavebehandling (ctrl+shift+escape). Gå til "Prosesser" fanen og se om du har en prosess som heter "Flash Player" etterfulgt av versjon nummer. Hvis firefox slutter å fryse når du avslutter denne prosessen har du problemer med den nye flash løsningen. Endret 22. august 2012 av Bjoolz Lenke til kommentar
secondarykid Skrevet 22. august 2012 Forfatter Del Skrevet 22. august 2012 Har ikke hatt noen problemer med Flash annet at den til tider avslutter seg selv, men det har jeg blitt vant til. Hos meg avslutter nettleseren av seg selv etterfulgt av en krasjrapport. Og det er bare siden søndag fram til nå at jeg har hatt dette problemet. Det kan vel kanskje ikke ha noe med de tre endringene nevnt i min forrige post? Lenke til kommentar
secondarykid Skrevet 22. august 2012 Forfatter Del Skrevet 22. august 2012 Tror jeg har funnet løsningen - Kan hende at det har med Catalyst 12.8. Leste at C. 12.8 har problemer med CF og siste utgave av Firefox. Har riktignok ikke CF, men 5970 er et dobbeltkjernekort så reagerer tydeligvis på det. Har derfor skrudd av maskinvareakselerasjon i F. etter å ha lest meg fram og skal se om det hjelper. Får håpe at det er det som er feilen og at AMD eller Mozilla gir ut fiks på dette. Firefox 15.0 er vel snart ute. Lenke til kommentar
secondarykid Skrevet 26. august 2012 Forfatter Del Skrevet 26. august 2012 Fant ut etter noen dagers testing at det er en konflikt mellom Catalyst 12.8 og Firefox 14.0.1 som er årsaken til problemet mitt med nettleseren. Vuze-problemet ble løst enkelt ved å skifte port. For dere andre som får samme problem, skru av maskinvareakselerasjon i innstillingene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå