_tHokA_ Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 Finnes det et firma, selskap eller organ som kan hjelpe meg med å kreve inn husleia fra de som leier hos meg? De som leier skal få alt dekket av NAV, men nå har det gått 3-4 mnd uten at jeg har fått noe, og nå driver de der nede å vurderer å flytte før jeg da har fått penger. Jeg har signaturen dems på at de har flyttet inn, og på hvilken dato + hvor mye de betaler (skulle betalt) i mnd.. Det jeg da ønsker er å f.eks få det de skylder av et firma, og at det firma begynner å presse de/NAV for pengene og evt setter en sak på det. Gir de som leier hos meg en regning, som de da må betale Lenke til kommentar
Schnapps Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 Dette er vel et tilfelle hvor du i det minste bør kunne ta beslag i depositumet vil jeg tro. Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 (endret) Dette er vel et tilfelle hvor du i det minste bør kunne ta beslag i depositumet vil jeg tro. Siden han skriver at Nav er inni bildet kan det hende de har stilt med en sosialgaranti, som huseier igjen må ha godtatt. Nei jeg skjønner ingenting :nei2: Endret 20. august 2012 av Psykake Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 Har du begjert leigetakerane utkasta? Her vil du kunne bruke vesentlig misslighold av leigekontrakta (manglande betaling) som begrunnelse. Deretter tar du saka til Namsmannen/politiet for tvangsinnkreving og utkastelse. Det kan hende det tar litt tid, men du vil få pengane etterkvart. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 Dersom du har papirene i orden (kontrakt og garantipapirer) vil jeg tro et hvilket som helst inkassobyrå vil kunne hjelpe deg her. 2 Lenke til kommentar
Smokeeye Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Hvis du har fått "garanti" av NAV, kan du ikke bare sende en henveldelse til de? Står som regel nederst på det garanti arket (som NAV forøvrig skal sende ut til utleier og en kopi til leietaker) hva fremgangsmåten er ved manglende betaling av leietaker. Lenke til kommentar
Hexafix Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Da skal det være slik at du får pengene inn på konto rett i fra NAV hvis ikke så høres det ut som om du blir lurt trill rundt her. Lenke til kommentar
Smokeeye Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Da skal det være slik at du får pengene inn på konto rett i fra NAV hvis ikke så høres det ut som om du blir lurt trill rundt her. Det er opp til brukeren selv. NAV vil enten betale til leietaker som betaler videre til utleier, eller rett inn på konto til utleier. Vil tenke at dette er en ordning sånn at det skal være lettere for en NAV-klient å få seg en leilighet utenom å bli "stemplet", som desverre en del gjør. Lenke til kommentar
Hexafix Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Da skal det være slik at du får pengene inn på konto rett i fra NAV hvis ikke så høres det ut som om du blir lurt trill rundt her. Det er opp til brukeren selv. NAV vil enten betale til leietaker som betaler videre til utleier, eller rett inn på konto til utleier. Vil tenke at dette er en ordning sånn at det skal være lettere for en NAV-klient å få seg en leilighet utenom å bli "stemplet", som desverre en del gjør. Stemplet for hva? Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Det vanligaste er at klienten får pengane inn på sin konto for deretter å betale husleiga slik som alle andre leigetakere gjer. Det er mange grunner til at det blir gjort slik, men ein av dei er at folk må lære å styre sin eigen økonomi. Dersom NAV betaler og ordner alt så vil personen aldri klare å håndtere sine utgifter når vedkommande er i stand til å forsørge seg sjølv. Lenke til kommentar
Smokeeye Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Da skal det være slik at du får pengene inn på konto rett i fra NAV hvis ikke så høres det ut som om du blir lurt trill rundt her. Det vet jeg ikke, dog det er vel ikke noe å legge skjul på at sosialklienter kan vise til en ustabil/liten/ingen inntekt osv. Jeg bryr meg personlig ikke selv, og legger ei heller alle under en kam, men erfaringsmessig sier noe annet. Det er opp til brukeren selv. NAV vil enten betale til leietaker som betaler videre til utleier, eller rett inn på konto til utleier. Vil tenke at dette er en ordning sånn at det skal være lettere for en NAV-klient å få seg en leilighet utenom å bli "stemplet", som desverre en del gjør. Stemplet for hva? Lenke til kommentar
Hexafix Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 Har du fått husleia da? Eller ble du lurt? XD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå