Gå til innhold

Et skikkelig plastobjektiv

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

- Disse objektivene (25mm f1.4 og 35mm f1.7) har vært på ebay kjempelenge, jeg har hatt mitt par i over et halvt år nå tror jeg.

- De koster under 200kr/stk på ebay, inkl. en liten macro ring.

- De jeg har (og det er nok den samme) er ikke laget i plastikk, jeg skjønner ikke helt hvor forfatter har det fra..?

Lenke til kommentar

..eller det vil si, kvaliteten er ikke mye bedre enn plastikk, så jeg skjønner det forsåvidt, men materialet mener jeg på ikke er plast...

Jeg leste feil i kilden min, det står at det ikke er plastikk ja. jeg leste akkurat motsatt ;) Takk for at du påpekte det.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt et par slike LENGE..., og de er faktisk fantastisk morsome å bruke.

25/1.4 er ganske rævva hvis man pixelpeeper..., men det gir kule "effekter", og er morro å bruke.

35/1.7 er faktisk ganske ok. Ikke skarpeste i sekken, men man får faktisk greie resultater med denne.

billigste jeg fant med et kjapt søk nå er 18$ (man må da kjøpe C-mount adapter i tillegg til et par dollar). Søk på "25 1.4 c-mount"

Anbefales på det varmeste!

Særlig 25/1.4 .... man kan bli sjokkert over hvor skarpt "noe" tilfeldigvis er i bildet..., ....... ;-)

Lenke til kommentar

Jeg har hatt et par slike LENGE..., og de er faktisk fantastisk morsome å bruke.

25/1.4 er ganske rævva hvis man pixelpeeper..., men det gir kule "effekter", og er morro å bruke.

35/1.7 er faktisk ganske ok. Ikke skarpeste i sekken, men man får faktisk greie resultater med denne.

billigste jeg fant med et kjapt søk nå er 18$ (man må da kjøpe C-mount adapter i tillegg til et par dollar). Søk på "25 1.4 c-mount"

Særlig 25/1.4 .... man kan bli sjokkert over hvor skarpt "noe" tilfeldigvis er i bildet..., ....... ;-)

Skal du ha skarpe bilder finner du vel bedre m42 optikk?

Lenke til kommentar

Skal du ha skarpe bilder finner du vel bedre m42 optikk?

m42 objektiver er ganske svære i forhold til disse, det blir ikke helt samme sjanger. Men ja, som andre har påpekt så er dette gammelt nytt, jeg har hatt min Fujian 35mm f/1.7 et par år snart. Det finnes også 50mm f/1.4 som dekker m43 sensoren som er gaanske blaut vid åpen, men grei om man knepper ned et par hakk :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...