Gå til innhold

Komplett Gamer i10: Hva bør oppgraderes?

Anbefalte innlegg

Tenker at jeg skal kjøpe meg en Gamer i10 fra Komplett nå som den er på salg. Har veldig lite peiling på data, så vil helst ikke bygge selv.

Hva bør jeg oppgradere på denne dataen før jeg legger inn en bestilling? Skal blant annet ha et bedre skjermkort, men vet ikke hvilket. Vil helst ikke gå over 10 000, men kan strekke meg litt lenger hvis det er absolutt nødvendig.

På forhånd takk for hjelpen!

Endret av Ficus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har akkurat bestillt den nevnte gamer PC fra Komplett.

Byttet ut prosessor til i5-3570k og byttet ut moderkort til P8 ASUS Z77

Ekstra Harddisk Barracuda 1TB

I tillegg kjøpt jeg skjerm: Samsung 24" LED og sikkert mange bokstaver og krøll etter det...

Ellers så følger jeg opplegget til Komplett gamer I10

Total pris med frakt og alt ble 10950.

Lenke til kommentar

Bytt hovedkort til ASUS SABERTOOTH Z77, prosessor til i5-3570k og RAM til 1600MHz. Anbefaler nok også en harddisk i tillegg til SSD-en, da den bare er på 120GB, noe som kan bli litt lite.

Vil det være nødvendig å gå så mye opp i pris på hovedkortet?

Lenke til kommentar
Gjest PingPangbv

Bytt hovedkort til ASUS SABERTOOTH Z77, prosessor til i5-3570k og RAM til 1600MHz. Anbefaler nok også en harddisk i tillegg til SSD-en, da den bare er på 120GB, noe som kan bli litt lite.

Vil det være nødvendig å gå så mye opp i pris på hovedkortet?

det er egentlig ikke nødvendig å bytte hovedkort i det hele tatt. det eneste er det at det hovedkortet som er valgt med I10 er i en formfaktor av m-ATX(et mindre hovedkort) som ikke har like mange ekspansjonsspor og overklokker ikke like bra som et dyrere hovedkort slik som asus z77 sabertooth.

Hvis du vet at du ikke kommer til å overklokke prosessoren, du kommer ikke til å bruke mer enn ett skjermkort og at du ikke bryr deg om hvor lite og spinkelt hovedkortet ser ut så er det bare å velge det hovedkortet som følger med i10.

Lenke til kommentar

Beklager. Så ikke at de hadde ASUS P8Z77-V. Det koster bare 400kr mer, og det anbefaler jeg på det sterkeste. Men anbefaler fortsatt å gå opp til 3570k prosessor. K-endelsen betyr at den er laget for å kunne overklokkes (og koster bare 170kr mer!). Og selv om du ikke har tenkt å overklokke nå, så kan det godt hende du har lyst til å prøve det ut når denne CPU-en begynner å slite med de nyeste spillene, og valget står mellom en ny CPU til 2000kr eller gratis overklokking ;)

RAM er ikke veldig nødvendig å oppgradere til 1600MHz, men prisen er så å si den samme uansett. Harddisk får du velge selv, men tror 120GB blir litt lite lagringsplass. En 500GB harddisk er sikkert nok.

Lenke til kommentar

Beklager. Så ikke at de hadde ASUS P8Z77-V. Det koster bare 400kr mer, og det anbefaler jeg på det sterkeste. Men anbefaler fortsatt å gå opp til 3570k prosessor. K-endelsen betyr at den er laget for å kunne overklokkes (og koster bare 170kr mer!). Og selv om du ikke har tenkt å overklokke nå, så kan det godt hende du har lyst til å prøve det ut når denne CPU-en begynner å slite med de nyeste spillene, og valget står mellom en ny CPU til 2000kr eller gratis overklokking ;)

RAM er ikke veldig nødvendig å oppgradere til 1600MHz, men prisen er så å si den samme uansett. Harddisk får du velge selv, men tror 120GB blir litt lite lagringsplass. En 500GB harddisk er sikkert nok.

Ja, skal selvsagt oppgradere prosessoren. Takk for hjelpen! Hva tenker du om skjermkortet?

Lenke til kommentar

Ja, skal selvsagt oppgradere prosessoren. Takk for hjelpen! Hva tenker du om skjermkortet?

660Ti er et veldig bra skjermkort for den prisen :) Lite forskjell mellom den og 670, og går du opp til 680, så er prisen plutselig oppe i 4000 bare for skjermkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...